23 mars 2015

Trevlig helg

Helgen har varit bra. Självklart är det alltid lite stressat på nåt jäkla sätt men på det stora hela bra.

I lördags lämnade jag Wilma hos en kompis så dom fick leka ett par timmar. Casper och jag åkte till Gränby för att hitta kläder till mig till kvällens 70-års fest. Vilken tur att man som vanligt är ute i så god tid :-)
Hittade både byxor, linne och tröja på Cubus. Vågade mig på en tröja som var lila. Jag som annars alltid går i svart och kanske vitt. Eventuellt också brunt. Men det kändes fräscht med lila faktiskt. Kanske man kan våga sig på mer färg framöver.
Vi tog en fika också innan vi åkte hem och duschade och gjorde oss i ordning. Vi hämtade upp Wilma på vägen och likaså Mickes morfar.

Det blev en trevlig kväll på Lattitude med minigolf, bowling och 3-rätters middag. Nästan 30 personer var vi.
Barnen var superduktiga och lekte hela kvällen med lite pauser för mat, dricka och efterrätt. När klockan blev nästan 22.00 var det dags att bege sig hemåt. Då var Casper färdig som människa. Så trött.

I söndags gjorde jag och barnen valet att åka till Fyrishov och bada. Mannen stannade hemma och snickrade.
Det blev trevligt men förvirrande att vara ensam förälder med två barn med helt olika önskemål.
Wilma vill åka rush-kana och leka ute i äventyrsbadet, Casper vill vara i den lite varmare poolen och leka då han är frussen av sig. Att va ute i äventyrsbadet med honom var omöjligt. Han klev knappt i vattnet. han kände med fötterna och konstaterade att det var kallt och ville tillbaka till den andra poolen. Jag fick försöka medla och med en besviken Wilma så tog hon och jag beslutet att åka dit själva en dag. Med sällskap av nån kompis till henne. Ingen frussen lillebror som följer med utan vi ska åka rush-kana och hoppa vid hopptornet och bada i äventyrsbadet.

Casper är nu anmäld till simskola. Han kommer få simma i en lite varmare bassäng så han kommer nog gilla det. Han klarar av att simma runt 2 meter under vattnet med simglasögon som täpper i för näsan också. Vid hans ålder kunde Wilma simma men så har hon simmat på simskola sen hon var 6 månader gammal också. Men jag känner att det är dags att Casper får göra nåt som han tycker är skoj och simma är nyttigt och viktigt. Nu får han simma en dag i veckan i varmt vatten och samtidigt lära sig simma och vända och hämta luft och allt vad det innebär.
Det ska bli superskoj :-)

Dags att hämta barn.
Ridning och karate står på kvällens schema.
Hej svejs.

Glöm inte att kolla på Jordskott. Kanske man kan få en glimt av mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar