22 augusti 2014

Bra dag idag

Idag känns det som en bra dag.

Saker och ting har flytit på bra. Jag börjar komma i kapp på jobbet efter semestern. Jag känner mig lugn och tillfreds. Barnen va hjälpsamma på morgonen och hann till och med leka i 25 minuter innan det var dags att bege sig.

H som levererar kontorsmaterial kom upp med lite grejor som jag beställt. En kvinna som är helt underbar och så rolig att prata med så självklart fastnade vi en stund i alla möjliga samtal.
Direkt efter så fick jag besök av storebror och hans tjej. Supertrevligt att dom dök förbi när dom ändå var i stan. Tack :-)

Ikväll blir det mys. Vi ska hem till Jossan med familj och äta. Hon ringde vid 8-tiden i morseoch kollade läget om vi var sugna på en spontan-middag och visst va vi det.
Så det är bara att hämta barnen, byta om och sen bege sig iväg för att serveras mat.
Förrätt, varmrätt och efterrätt finns tydligen. Vilken lyx.

Dagen har funkat bra med maten.
Frukost: 1 tallrik Verum naturell med lite verum blåbär i och så lite flingor.
Mellanmål: 2 kokta ägg och 1 kopp the.
Lunch: Torsk i ugn och kokt broccoli (torsk, citron, salt, creme fraiche, örter, riven ost)
Mellanmål: 150 g kvarg (Lindahls citron-limesmak)
Middag: Nån typ av förrätt med kräftor, varmrätten består av pulled beef och så bli det nån efterrätt men den kommer jag nog att få skippa. En kopp the blir bra.

i morgon bitt hoppas jag hinna med att träna..tidigt...för klockan 08,15 är det samling för W då hon har fotbollsmatch.

Ha en fin kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar