06 september 2013

Surt sa räven

Eller hur det nu var. Surt säger jag.
Såg så mycket fram emot att komma iväg och träna ju-jutsu igår men det blidde inget.
Hämtade barnen efter jobbet, lagade mat, vi åt, jag plockade lite, mös med barnen, städade upp i köket, fixade med tvätten, lockan närmade sig träningstid 19,00 men ingen man var hemma. Klockan blev mer och mer och jag insåg att det blir nog inget. Även om man inser det såblir man lite ledsen och besviken. Började natta barnen när klockan blev 19,30. Då kom mannen hem. Men för mig var det för sent.
Han hade gjutit en platta under dagen och betongen kom så sent som 10,00. Dom brukar få den runt 07,00 men just idag kom den 10,00 och det blev för mannen att jobba över.

Jag gjorde enkel mat igår. Kokade ris.Skar kyckling och wookade den och hade i färdig sweet ´n sour sås. Gott. Minskar man ner på riset oxå så blir det för min del bra.

Hela kvällen hostade jag. Jäkla hosta. Försvinn. Känns bättre i rösten men hostan. Pratar jag för mycket så börjar jag hosta eller så får jag hostattacker bara ändå.
Så för mig gäller nog att vila halsen och rösten.
Det är väldigt enkelt då jag blev irriterad igår. Jag har haft min telefon på jobbet avstängd av den anledningen att jag varit hes och knappt kunnat prata. Jag kan prata nu men är fortfarande hes, hostar  och emellan åt kommer inget ljud alls. Då får jag höra av kollegan att jag ju kan slå på min telefon för jag har faktiskt haft den avstängd länge nu. 4 dagar. Hallå. Jag svarar i telefon 5 dagar i veckan i vanliga fall. Kan jag inte få en chans att bli frisk i hals och röst? Sååååå irriterande.
Så här sitter jag och får svara i telefon. Se till att hosta innan jag lyfter på luren och se till att koppla vidare innan jag börjar hosta i luren.
Blir rösten värre då sjukskriver jag mig och sitter hemma istället. Då kan ingen klaga på att jag inte svarar för då är jag inte där. Måste ju vara bättre att jag är på jobbet och inte svara men sköter allt annat jag ska! Eller?
Suck.

1 kommentar:

  1. Se till att vila din röst och hals i helgen!
    Är detinte såååå typiskt att man blir sjuk när man startar något nytt så som du nu börjat på nytt med träningen!!
    Själv ska jag plocka fram vinterjackan och stå i ishallen hela lördagen! Det är hockeycup på G

    Trevlig helg
    Kram Sandra

    SvaraRadera