19 september 2013

Plankan

Jag har tänkt mig att göra plankan en gång om dagen. Kanske två. Man ska ju inte gå för hårt ut men va fan :-)
Såg nån stans om en utmaning (pappret som jag skrev ut ligger hemma så jag vet knappt vad det står på det). Men hur som helst. Tanken är att stå plankan och sen för varje gång utöka med 5-10 sekunder.
Jag började i morse. Stod plankan i 1 minut vilket inte alls var farligt. Jag har helt klart klarat mer men jag tyckte det var en bra start. Tänkte mig en planka i kväll oxå där jag står längre. Så länge som jag orkar. Och därifrån utgår jag från att utöka 5-10 sekunder varje gång.
Känns som en bra idé. Vi får se vart det tar vägen.

Plankan kommer även att komma in i min gymträning men då kommer jag att variera den mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar