21 maj 2015

Besök hos diabetessköterskan

Igår hämtade jag Wilma i Hoppgropen på Fyrishov. Wow vilket ställe. Barnen hade så kul och jag fick hoppa i gropen jag med. Superkul. Där skulle jag vilja spendera en dag eller två :-)


Vi var upp till Ackis och vår diabetessköterska. Alltid lika trevligt att träffa hennes. Hade gärna lärt känna henne under andra omständigheter dock. Men nu är det som det är.


Vi kollade Wilmas HbA1c (långtidssocker) och det låg på 40. Man kan tycka vad man vill om den siffran. Man kan tycka att den är låg men samtidigt om man ser på Wilmas anteckningsbok och hur hon ligger i sockret så är 40 ok.
Vi fick ett intyg så att vi kan resa utomlands och Wilma kan ta med sprutor och kanyler och allt vad det innebär in i Cypern.
Vi fick också en blodketonmätare.
Utöver det så pratade vi en massa. Om att resa med diabetes, blodsocker, magsjuka, sjukdom och en massa annat.
Vi var där i 2 timmar nästan. Tiden går fort när man har kul.
Vi pratade bland annat om Wilmas mage och att hon haft ont i den och att hon nyligen haft förstoppning och vi hade problem med att få upp hennes blodsocker. För säkerhets skull så ska vi till labbet hos husläkaren idag. Labbet på Ackis var stängt igår när vi var där. Wilma ska få lämna lite blod så ska dom kolla gluten och sköldkörteln. Håller alla tummar jag kan för att det inte ska ge utslag på gluten. Just gluten är väldigt vanligt bland diabetiker verkar det som och speciellt dom två första åren är risken att få glutenallergi högre.
Ska hämta henne om 1,5 timme så åker vi och lämnar blod sen tar det en vecka ungefär tills vi får svar.


Vi hämtade Casper, åkte hem, åt mat, Mannen åkte på fotboll med Wilma och Casper fick följa med och jag åkte på styrelsemöte för BSK där jag sitter som sekreterare. Vi planerade bland annat midsommaren.
Får se vart vi firar i år.


Trodde det skulle gå snabbt på mötet och att jag skulle hinna träna efter men så blev det inte alls. Jag kom hem till strax före 22,00 så det var tack och god natt då.


Ny dag idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar