27 februari 2013

Snart, snart, snart

Äntligen så är dagen här. Dagen som enligt mig är med STORT D :-)
Ikväll bär det av till fjällen. Ska bli så jäkla kul, om ni ursäktar språket. Men så jag har längtat.
Att åka iväg hela familjen tillsammans, Jag, Micke och barnen. Att göra något sånt här har vi aldrig gjort. Visst har vi varit på semester men det är lite mer spännande när det blir en aktiv semester med skidåkning på schemat.
Att sen få sällskap av en annan underbar familj, det är ju pricken på i:et.

Wilma och Viktoria ska få gå i privat skidskola 1 timme på torsdagen och 1 timme på fredagen. Casper och Jakob får vi ta hand om själva.
Ska bli så himla skoj att se barnen på slalomskidor. Dom har ju aldrig gjort detta, det är första gången.

Igår var jag kvar på möte på jobbet så Micke hämtade barnen och skötte dom under kvällen. Jag åkte och handlade lite till helgen. Kom hem efter 20,00. Då var det bara att fixa och dona lite grann men jag var trött och lag mig redan 21,30. Ändå var jag helt slut i morse.
på grund av en miss så blev det inte mycket tvättat igår vilket innebär att jag har en del att göra idag om vi ska få med oss några kläder till fjällen. Tack vare snälla arbetskollegor och en snäll chef så slutar jag klockan 13,00 idag och kan åka hem och tvätta och packa på eftermiddagen.
Plockar upp Casper på vägen så får han vara hemma med mig och hjälpa till att packa lite leksaker :-)
Han är lite förkyld och krupphostan hördes i morse så det kan vara skönt för honom att få en kort dag.
Wilma kan jag inte hämta förän klockan 15,00 för dom får besök av några clowner eller nåt som ska uppträda på fritids så hon vill ju så klart se det. Jag får packa hennes kläder men sen får hon packa egna leksaker eller målarböcker.
Ska dammsuga ur bilen så vi reser fint. Känns bäst så.

Och det är nu jag inte ska stressa upp mig. Det är nu jag inte ska tänka på det jag ska göra hemma utan koncentrera mig på det jag gör här och nu. Inte stressa. Inte tänka för mycket. Då blir det kaos och jag börjar må dåligt. ANDAS.

Puss och kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar