21 februari 2013

Myskväll

Går kvällen blev lugn precis som jag sa :-)
Vi åt färsk pasta med fyllning och till det ostsås. Enkelt, snabbt och gott. Mums.
Mannen fixade maten medan jag och Casper tog en prommis med Maya. Casper i pulkan och jag fick så klart dra. Det bet ordentligt om kinderna på öppna fälten så vi gick inte så långt.

Casper strulade vid läggdags och skulle ha vatten och skulle komma upp och ville ha vatten igen. Jag vet att han jäklas och vill ha saker för då får man komma upp så igår lessnade jag och lag honom och sa att nu fick det va nog. Han skrek och var ledsen men sen ville ha bli ombäddad och få puss och kram och sen sov han.

Jag tog fram Twilight-boken. Mös ner mig i soffan med Maya och passade på att läsa lite. Så spännande.
När klockan slog 21.00 så var det dags för Grey´s Anatomy på TV så boken fick ligga och vänta på reklampauserna. Då läste jag lite i väntan på att Grey´s skulle börja igen.
Fick sällskap av mannen när Grey´s var på TV. Lite lustigt han gillar kanske inte riktigt programmet säger han men ändå så har jag sällskap i soffan och rätt så ofta sitter han och ler åt det som händer på Tv´n. Hi hi. Jag tror nog han smyg-gillar Grey´s :-) Men som kille kanske man inte vill erkänna det.

Morgonen blev lite stressig men gick bra. Jag måste skärpa till mig på morgonen. Lugn och ro är den bästa starten på dagen.
Att lämna Wilma på fritids var som vanligt inga problem.
Casper ville som vanligt, just nu iallafall, ha med Maya in på dagis. Det kanske skulle vara en hit jag vet inte. Hon fick vänta i bilen. Casper var inte alls nöjd i dag när jag lämnade honom så bakom mig hade jag en ledsen kille. Alltid lika tråkigt att höra honom ledsen men jag vet att det går över så fort jag kommer därifrån så det var bara att pussa och krama på honom, säga hej då och gå.

Idag kommer min mamma och pappa på besök. Det var länge sen nu och dom vill passa på att träffa Maya så...Ska köpa med mig nåt fikabröd hem. Får se vad det blir.
I morgon ska vi bort på mat, till Jessica och Lennart. Det ska bli trevligt. Ska passa på att lämna över lite kläder som Casper har växt ur. Dom har en liten Moltas och det är perfekt att kunna ge bort kläderna så slipper man högar av barnkläder hemma.

Snart är det lunch och jag ska träffa en kvinnan som ska köpa en vägghylla som jag har ligger i bilen.
Ska slänga ut ett bord med iläggsskiva och fyra stolar på Blocket tänkte jag. Visst är det bra med ett extrabord men herre gud det tar ju bara plats. Vi har ingenstans att ha det. Får nog bli så att vi skaffar ett mindre, mer ihopfällbart bord med stolar istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar