20 februari 2013

Mitt i veckan

Det är redan onsdag. Dagarna svischar förbi innan man ens hunnit blinka.

Igår åt vi spagetti och köttfärssås hemma. Tyvärr inte till Wilmas stora gläde. Hon gillar inte det. Lustigt med tanke på att hon gillar köttbullar, pannbiffar, tacos. Hon åt pasta och ketchup och smakade iallafall på köttfärssåsen.

Efter maten åkte jag och handlade. Kylskåpet och frysen gapade tomt och att laga mat på det, det är inte lätt. Jag gick i lugn och ro och handlade. Ensam utan barn. Avslappnande. Tänkte på Familjen Annorlunda då. Har ingen koll på familjerna men hon som är ung och har långt ljust hår, hon var ju och handlade själv och hon gick i lugn och ro och njöt av att bara vara ensam. Hon provade solglasögon och softade på affären. Oj vad jag skrattade när jag såg det. Jag kände igen mig så väl. Man går där i affären och kikar lite, handlar lite och njuter av att bara vara. Det tar tid :-)

Barnen sov när jag kom hem. Mannen gick och lag sig strax efter att jag kom hem. Han fick hhälpa mig att bära in kassarna som av nån anledning vägde bly och sen packade vi upp allt. Det gick snabbt eftersom vi hjälpes åt. Tänk vad lite sammarbete kan göra.
Jag tog en dusch och bäddade sen ner mig för att läsa i Twilight. För att inte störa mannen som redan sov så hämtade jag en pannlampa. Det funkade ju kanon. Jag fick suveränt ljus på boken och jag störde inte mannen. Längtar redan till ikväll då jag ska fortsätta läsa. Jag älskar ju filmerna och det har visat sig att jag älskar boken oxå. Det är spännande när man liksom kan se filmen utspela sig i huvudet allt medan man läser. Förstår inte vad det är som gjort mig så fascinerad av filmen och av boken. Helt sjuk känsla.

Måste ringa Karolina och boka en tid. karolina är den som färgar mina ögonbryn och ögonfransar och eftersom det varit mycket sjukdom nu så har jag inetvarit där på ett tag. Brynen är så ljusa och det är svårt att fylla i det snyggt och naturligt. Måste oxå passa på att köpa en ny puderdosa. Jag köper ME hos Karolina och jag tycker det funkar utmärkt på min hud. Det ser inte översminkat ut och du kan välja hur mycket täckning du vill ha genom att endast ta på ett extra lager om det behövs.

Kollade lite snabbt på Maria och Mindy igår. Jag gillar Maria Montazami. Mindy däremot känns lite hysterisk men hon är säkert bra hon oxå.
Maria pratade om sina extensions lite snabbt och jag kände att...jag vill oxå ha långt hår. Nu har jag ju nyligen klippt mig mycket kortare än vad jag någonsin haft och det är skoj. Att kunna låta håret bara vara eller få lite mer volym i det genom att ha i nåt.
Men långt hår är snyggt och med extensions så kan man ju få det lite tjockare oxå och kanske ett bättre "svall" än när man har sitt egna naturliga raka. Jag har ju naturligt ett ganska tunt och otroligt rakt hår. Men det är ju så jäkla dyrt. Får nog börja spara om jag ska kunna göra det nångång. Man kanske kan få det i present. En hårextension. 6000 kronor typ eller? Vilket hårsvall jag skulle kunna ha.
Eller så kanske jag får skaffa mig ett mer välbetalt jobb. Frågan är bara vad?!
Extrajobb är ju inte intressant för det tar ju tid från mig som jag kan ha tillsammans med barnen.
Utvikningsbrud kanske. Några kronor borde man väl kunna tjäna. tror dock inte mannen är så sugen på just det förslaget.
Andra förslag välkomnas tacksamt.
Helst ett jobb där man kan ha en hund med sig oxå. Inte bara just nu utan även om 10 år.

Puss och kram.

1 kommentar:

  1. Du får köpa egna extensions och clipsa i! Jag skulle gärna vilja testa det! Nu idag har jag riktigt långt hår, enligt mig själv iaf, för jag har alltid haft axellångt! Aldrig längre, men så kom ju bröllopsplanering och då ville jag ju spara håret så det fick bara växa och växa! Så nu är det strax ovanför bh bandet... Långt för mig!
    Ha en fin dag
    Kram
    Tack för dina krya på hälsn. Usch för sjukstuga!

    SvaraRadera