09 februari 2013

Sjukt

Här hemma verkar det inte ta slut.
Jag låg däckad igår och fortsatte i dag. Huvudvärken från helvete har besökt mig. Inga tabletter här hjälp. Jag har legat i sängen hela tiden.
Mannen var ut och plogade i natt och kom hem vid 08-tiden. Jag kämpade med barnen i morse men när mannen kom hem så gick jag och lag mig.
Casper har varit och kramats ett par gånger och kollat läget. Och snott min mobiltelefon och spelat på den. Wilma har kollat en del på tv tror jag. Vad vet jag:-)

Mannen gick ut med barnen en stund. Wilma åkte skidor och Casper åkte bob. Sen fick barnen åka med i traktorn och ploga lite snö. Gissar att dom var riktigt nöjda:-)

Casper sov inte på dan utan kom in till mig för en stund sen och somnade bredvid mig. Mysigt. Underligt bara hur en sån liten person kan ta sån stor plats.

Huvudvärken har nu släppt lite och jag är uppe på fötterna. Känns skönt eftersom det kändes som jag började få liggsår. Är inte alls van att bara ligga ner. Casper sover fortfarande, Wilma har visst somnat i soffan och mannen har åkt och handlat.
Förhoppningsvis så följer det med både glass och godis hem. Känner mig utsvält av att knappt ätit på två dygn så jag behöver äta upp mig lite:-)

Middagen idag består av gårdagens fläskkotletter och potatissallad.

Funderar på om det kanske var bra att jag blev så här krasslig även om det suger. Men jag blir tvungen att göra ingenting och vila vilket är precis vad min stressade kropp behöver. Och jag orkar inte inte plocka undan nåt så det som är får vara och annars får mannen fixa med det plus ta hand om barnen så för mig är det väldigt mycket vila. Kanske när jag är frisk igen och full av energi kan låta saker ligga och vara och inse att himlen inte ramlar ner för att jag inte städar och gör nåt. Det är ok att vara lat och ta det lugnt. Allt måste inte vara perfekt. Jag är ju mänsklig för bövelns skull.

1 kommentar:

  1. Det var inget vidare att du gått och blivit sjuk, men ja jag tycker nog som du att det var bra (men ändå
    Inte) för då får du vila och det behöver både din kropp och knopp!!

    Skönt att du mår bättre
    Kram Sandra

    SvaraRadera