05 februari 2013

Mera sjukstuga

Är det verkligen möjligt? Ja hos oss är det det.

Mannen var ut och plogade snö i natt. Vet inte vilken tid han var ute emellan för jag sov men han har inte sovit jättemycket.

Jag tog en dusch, gjorde mig iordning med kläder och smink. Var upp och pussade på Wilma som fortfarande har hög feber. 39,5. Jag kollade medan hon sov. Det är bra med örontemp.
gjorde en välling och väckte Casper för han skulle till dagis och jag till jobbet. Wilma och mannen hemma och vila. Hmmm. Nånstans sket det sig. casper har ögoninfektion...igen. Bara att göra rent på morgonen och väcka mannen. Han fick kliva upp med Casper eftersom jag skulle till jobbet. Wilma vaknade oxå och jag fick en massa pussar och kramar innan jag åkte. Vilken start på dagen :-)

Ringde husläkaren idag. Måste ha läkarintyg på Casper eftersom jag var hemma med honom i mer än 7 dagar.
Frågade om Wilmas feber och hon rådde mig att köpa hem Ibuprofen och vätskeersättning. Får se om det funkar bättre med Ibuprofen än det gjort med Alvedon för vi får inte ner hennes feber. Lilla gumman.
Frågade om Caspers ögoninfektion oxå eftersom det är andra gången på vääääldigt kort tid som han har det. Sköterskan kollade med vår läkare och han tyckte vi skulle komma in och visa upp Casper och se om vi inte ska behandla det eftersom det är andra gången på 1 vecka typ.
Ringde mannen för jag har ju Chryslern så han kommer ingenstans. Han funderade på om vi inte skulle vänta nån dag och se för det kunde ju försvinna. Jag tror dock att med tanke på hur det såg ut i Caspers ögon i morse så blir jag förvånad om det bara *vips* är borta i morgon bitti.
Disskutionen blev att om jag lämnar Chryslern hemma så kan jag inte ta mig till jobbet igen för mannens kollega hade mannens bil. Det verkade tydligen bökigt att försöka lösa så att vi kan få friska barn. Får se om han ångrar sig under dagen. Vilken tur att det är hans om vabbar och inte jag. Med behandling kan Casper bli bättre till på torsdag, väntar vi en dag med behandling så skjuter vi ju bara upp på det hela. Suck. ja ja. Det slutar nog med att jag åker hem, hämtar Casper och åker till läkaren och så hem efter det och får ytterligare lite till frånvaro från jobbet.

Snart dags för lunch.
Har två lådor med mig. Antingen så blir det pannkaka med sylt eller så blir det fiskpinnar, kokt potatis och hollandaisesås.
Eller så åker jag och köper en hambugare och vräker i mig. Med strips, cola och dipp.

Puss och kram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar