07 februari 2013

Hälsoundersökning

Dagen började så som den inte ska börja. Jag var trött, seg att komma upp. Mannen gick upp i natt och åkte iväg och plogade snö.
Jag väckte barnen, klädde dom, serverade frukost på badrumsgolvet för dom ville vara där jag var och jag var tvungen att ta en dusch. Tur man har snälla barn för dom tyckte det var mysigt.
Wilma lämnades vid skolbussen och det gick kanonbra. Hon längtade efter att få komma till skolan. Idag ska dom arbeta i en bok som hon älskar så det ville hon inte missa.
Casper var mindre nöjd över att bli lämnad på dagis. Han satt i mitt knä en stund och mös men sen var jag tvungen att åka. Monica var där så han fick sitta i hennes famn och mysa i stället. Som vanligt så vet jag att det snabbt går över när jag väl kommit därifrån.

Idag har jag varit på hälsoundersökning här på jobbet.
Blodtrycket -  OK
Pulsen - kanske lite hög
EKG - såg fint ut

Fick även blåsa i en liten pryl för att kolla lungorna. Jag låg lite lägre än förra gången vilket var 2010, men på det stora hela var det ingen fara. Jag har ju inte heller kroppsbyggnaden kanske för att ha lungor som rymmer hur mycket som helst.

Snodde med sig blod gjorde hon oxå. Dom kollar blodvärde, järnvärde och jag vet inte vad riktigt. Hon skulle kolla något värde på sköldkörteln oxå.

Vi pratade en del om min hälsa och hon anser precis som jag att det är stressen som orsakar mitt mående och att det är panikångest jag lider av. Jag är jättevälkommen att boka en tid hos dom och få prata med deras psykolog. Känns jättebra förutom att summan ligger på typ 800 spänn för ett besök.
Ska se om jobbet kan bidra lite. Kanske med hela eller kanske med hälften. Det borde ju ligga även i deras intresse kan jag tycka att jag inte blir sjukskriven. Vi får se vad dom säger.
Att vänta till den 3 april är alldeles för lång väntan. I värsta fall får man väl ta och punga ut med pengarna själv.
Tanken är att jag ska få tillåtelse att gå på arbetstid för att minska stressen att på nåt sätt hinna utanför arbetstiden.

Håller tummarna.

Puss och kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar