08 januari 2013

Zzzzzzzzzzz

Worst night ever. Så trött.

Igår tog jag tag i träningen. Första passet för i år och första passet på ett par månader eftersom det gått rundgång på sjukdom hemma hos oss.
Jag bokade in mig på ett body pump pass. En bra start tänkte jag. Fler som tränar så man kämpar på, bra musik och peppande instruktörer. Jag lyckades hitta perfekta vikter på varje moment. Det var tungt men jag tog mig igenom. Efter passet så kom den där känslan. Den där känslan jag inte känt på ett tag. Den där underbara, härliga, tillfredsställande känslan som man får när man tränar och det går bra. Underbart.
Idag känns det så där i kroppen. Det gör ont. Men även det är ju en underbar känsla :-)

Natten har varit mindre rolig. Jag satt med mannen och kollade på nån ny serie igår. Ingen aning om vad det var men det var skönt att sitta i soffan. Gick och lag mig vid 22,30 tror jag. När klockan var 0,30 då hade jag ännu knappt somnar. Inte för att jag inte ville utan för att prinsen sov oroligt, vaknade, gnydde, grinade, hostade. Mannen gick upp en sväng för att bädda om prinsen men skriket blev ännu värre. Det är bara mamma som funkar på nätterna. Till slut somnade han men vad klockan var då det har jag ingen aning om. Klockan 02,30 skreks det igen. Då var det prinsessan som var kissnödig. Upp och hoppa, gå upp och följa med henne ner och sen upp igen för att bädda om henne. Klockan ringde 05,30. Jag var helt döö då. Kom inte upp förrän 06,30 och då var det lite bråttom iallafall för mig. Mannen hade varit snäll och väckt barnen och serverat frukost så dom var nästan klara så vi kom i väg i tid ändå.
Ikväll blir det en tidig kväll i säng.

För första gången på länge, typ på nästan alltid, så ringde nyss mannen och berättade att han blir förmodligen sen hem. Han är sämst på att ringa och berätta om han blir sen. Något som jag ser som en självklarhet att man gör. Blir man sen så ringer man hem och berättar det. Idag gjorde han det. Kan beror på att jag blev irriterad över det för bara en vecka sen.
Efter det blev samtalet bara trisst. Jag anser att han bedriver lite för mycket taxiverksamhet i vissa fall. Det gör inte han och han har alltid ursäkter för det.
Sen blev vi oense om maten. Jag har pratat om fisk i ett par dagar och när jag nu frågade vad vi skulle äta så sa han så klart fisk. Jag tyckte att det var trisst eftersom vi inte tagit fram och tinat fisken vilket jag anser att man kan bli bättre på och ta fram det man ska äta idag, kvällen innan så att det sakta kan tina i kylskåpet. Mannen anser att man tinar i micron. Men ibland blir det inte samma sak tycker jag. Råkar du micra på lite för mycket så kokar du köttfärsen i kanterna, fisken kan bli lite seg. Varför kan man inte förbereda kvällen innan?
Hur gör ni andra? Planerar ni matet? Tar ni fram i tid och tinar? Eller blir det alltid paniktining i micron när det är dags för middag? Vad tycker ni är bra respektive dåligt?

Nu iväg och hämta upp mina troll :-)

1 kommentar:

  1. Vi försöker att ta fram något till middag redan vid frukost så det får tina i kylen. Och annars trollar vi ihop något, typ pasta med bacon och ärtor, eller havregrynsgröt, eller omelett, eller så blir det en sväng till sushi of sweden :)

    Tina kött i micron gör jag aldrig, då får den vänta till dagen efter. Den blir inte bra helt enkelt.

    SvaraRadera