02 januari 2013

2 januari 2013 & onsdag

Dag 2 på året och det är gråtrisst ute. Plusgrader ute och snön försvinner mer och mer. Mörkt ute när den ljusa snön försvinner. Ishalt på gatorna.

Idag är en arbetsdag. Första arbetsdagen på året. Men sen är jag ledig torsdag OCH fredag :-)

Natten har varit hemsk. Prinsen har vaknat flera gånger och verkat orolig så jag har suttit hos honom. Svettningar. Mina egna. Förmodligen på grund av allt godis och socker man ätit under dom senaste 2 veckorna. Jag vet att min kropp går på högvarv då och försöker jobba för att bli av med skiten och ändå så äter jag.

Barnen är hos min pappa idag. Deras morfar. Mormor jobbar.
Dom var ut till oss igår och tog en fika och hjälpte till att äta upp den sista biten av passionsfruktmoussetårtan.
Dom tog med sig lite extrakläder och ytterkläder till barnen till barnen så att jag skulle slippa släpa på så mycket nu på morgonen. Perfekt men jag fick ändå släpa på en en extra kasse. Glömde ju packa med prinsessans regnkläder. Prinsens kom jag ihåg. Självklart så packades det med målarbok och pennor oxå. Sen finns det en del leksaker hos mormor och morfar så barnen ska nog klara sig. Dom skulle nog gå till en lekplats en stund idag. Dom kommer få en jättemysig dag med sin morfar. Att lämna barnen där på morgonen var inga problem alls. Dom trängdes om vem som skulle komma in först genom dörren och efter att ha gett mig en varsin bamsekram så gick dom in och lekte :-)

Själv spenderar jag dagen på jobbet. Ganska lugnt och det är perfekt för det är saker som ska utredas och fixas iordning då det är nytt år nu.

Jag mår mycket bättre i förkylningen och bihålorna nu. En underbar känsla att kunna andas genom näsan och att inte ha huvudvärk.
Ska börja smygstarta med träningen har jag tänkt mig :-) Lite försiktigt.

Frukosten åt jag här på jobbet. Tog med mig saker hemifrån.
Havregrynsgröt med sylt (ja där rök det nyttiga med gröten) och mjölk. Gott.
Till lunch väntar resterna från nyårsafton. Oxfile, en klick potatisgratäng och rödvinsgräddsås. Inte ofta man har så fin mat i matlådan.

Ha en bra dag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar