13 januari 2013

Julgransplundring

Barnen var uppe länge igår så frukosten intogs inte förrän nästan 10. Vi var uppe vid 9 men det tar en stund att få ordning på morgonen.
Barnen och jag duschade och badade. Både jag och Wilma hade så skitiga hår att det gick att göra frisyrer utan nåt i håret:-)
Rena och fräscha och på väg till julgransplundringen. Oj så kul barnen hade. Det började lite försiktigt men sen så var det full rulle på bägge barnen runt granen. En fikapaus var behövlig innan dansen fortsatte.
Tomten hade visst vägarna förbi och delade ut varsin godispåse till barnen.
2,5 timme efter start var det dags att rulla till stan.

Vi kollade efter lampor. Först blev det Jula och inköp av lite smått och gott. Värmeljus och nya earphones till min IPhone. Hoppas dom är bättre än dom jag hade. Snyggare är dom iallafall.
Även Bauhause fick sig ett besök. Inget inhandlades dock. Vill ha taklampor till barnens rum men jag vet inte riktigt vad jag är ute efter och hittade inget jag lände att "den vill jag ha", så det fick vara.

Casper somnade på vägen hem. Lag han i våra sängar med overall och allt. Han sov vidare. Vi andra åt mat. Rester från helgen. Wilma åt fläskytterfile och pommes jag och mannen åt kycklingwraps.
Jag städade upp i köket, gjorde en flaska välling, bytte om på Casper och så lite kvällsmys med en flaska välling. Eller två blev det faktiskt. Hungrig kille. Efteråt Å bäddade jag om honom i sin säng och så var det god natt.
Jag gjorde klar Wilma för natten och sen blev det god natt för henne oxå. I morgon ska vi upp tidigt. Dags för skola/dagis/jobb igen.

Just nu så är mannen ute i spelrummet och spelar gitarr och sjunger. För en stund sen så var det trummorna har rockade loss på. Jag har placerat rumpan i soffan och tänker inte förflytta mig här ifrån förrän det är dags att bädda ner mig själv i sängen:-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar