17 januari 2013

Lugn dag

Går kvällen blev som jag hoppades.
Det blev ingen cykling men vad gör det när man fick sällskap i duschen.
Mannen lag sig tidigt. Om nu 21,30 räknas som tidigt. Jag vet inte. Men hans klocka skulle ringa vid 03,30 för han var tvungen att ploga snö. Som det snöade igår. Helt galet. Man såg knappt nånting när man körde bilen. Man fick köra sakta.
Jag själv stängde av TV´n och lag mig bredvid mannen och läste min nya tidning som jag köpte igår. Läste kanske 40 minuter innan även jag grävde ner mig i kudden och somnade.

Casper har börjat få Omega. Han har sovit så otroligt oroligt under en längre period och jag orkar inte mer. Nåt måste göras. Han fick Omega när han hade nattskräck och det blev bättre. Vet inte varför vi slutade med det men jag började igen för 2 dagar sen. Bägge nätterna har jag endast varit upp till honom och bäddat om honom...EN GÅNG. Mot tidigare 4-5 gånger. Det är skillnad. Om det är Omegan som gör det eller inte det vet jag ej men jag tänker inte sluta med den. Den gör ju gott ändå.
Tyvärr så har Wilma vaknat en gång varje natt dom senaste nätterna. Hon som aldrig vaknar på nätterna. Ena kvällen var hon kissnödig och i natt så hade hon mardrömmar. Gick upp och lag mig hos henne en stund och somnade till en liten stund :-) Gick och lag mig när jag vaknade till eftersom jag frös. Hade inget täcke på mig. Burr.

Morgonen gick i lugnets tecken. Första gången ever :-)
Gick upp 05,50. Klädde på mig. Väckte Wilma som följde med ner till badrummet. Där klädde hon på sig medan jag sminkade mig. Sen fixade jag hennes hår. Hon har haft en inbakad fläta så håret var vackert lockigt. Hon har så fint hår min älskade tös:-) Långt och lagom tjockt. Idag fick hon en fin hästsvans.
Jag serverade Wilma frukost, väckte Casper, gav honom en flaska välling med 1 tsk Omega i. Klädde på honom och sen var det bara tänderna kvar på oss alla. Klara :-)
Startade bilen och började klä på oss och hoppade in i bilen. Körde 20 meter bort och väntade in skolbussen, pratade med ett par mammor, såg till att Wilma kommed och sen åkte jag och lämnade Casper på dagis. Han var påklädd och klar med alla ytterkläder så vi kramades och pussades och sa hej då. Dom skulle precis gå ut.
Jag var på jobbet 07,45.

Bara att se till att resten av dagen flyter på fint. Skulle vilja träna ikväll men vet inte. Jag skulle vilja gå på nåt pass, det är lite enklare så här i början när man är seg men jag hittar inget skoj. Kanske spinning då. Fast då dör jag väl på kuppen. Vi får se vad det blir av kvällen.

Puss och kram så länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar