17 januari 2013

TV

Sitter och kollar på Tv. Precis det jag sagt att jag inte ska göra men ikväll är ett undantag. Det är "Person of interest" och det är bra.

Mannen ska ploga i natt igen så han lag sig redan 19.30. Barnen fick pussa och krama honom god natt när han lagt sig. Sen blev det barnens tur att sova så jag bäddade om dom. Blev helt tyst och konstigt här hemma. Alla är på plats men det är mörkt och tyst.
Jag läste lite i köket och ringde ett par samtal men nu är det TV i 10 minuter till sen är det god natt för mig med.

Kvällen har gått i det onda humörets tecken men inte hos mig, nej hos barnen. Casper hade fruktstund när jag hämtade honom. Han fick ta med sig men ville tillbaka och ha äpple. Jag ansåg att en bananbit och en päronbit fick räcka. Vi skulle ju hämta Wilma. Casper blev arg och skrek när jag lyfte upp honom. Hela vägen till bilen skrek han och han spände sig som en pilbåge när jag skulle sätta fast honom så där stod vi i 5-10 minuter utan att kunna spänna fast oss. Men jag såg det på ett komiskt sätt och väntade ut mitt arga söta bi.
Wilma strejkade vid maten. Korvstroganoff och ris blev det. Vem tycker inte om det?! Hon åt ris men ingen korv. Jag bad henne äta men nej. Hon vägrade. Jag har redan dragit in lördagsgodiset på grund av att hon knappt ätit middag i veckan och dåligt uppförande. Nu sa jag till henne att man äter annars behöver man inte titta på Tv. Men nej ingen mat gick ner och sen slog hon på TV'n. Den slog jag av igen och förklarade att det fanns annat man kunde göra. Jag satte mig även med Wilma och pratade i lugn och ro och förklarade vikten av att äta mat. Hur kroppen fungerar, varför mat behövs, vad som händer om man inte äter eller om man äter fel mat. Typ bara godis och smörgåsar. Hon gjorde ett nytt försök på TV'n men jag slog av igen. Jag är envis till tusen :-) Gissa om hon blev arg/besviken.

Jag dammade av här hemma i kväll. Eftersom det inte blev nån TV för barnen så slutade det med att dom hade en varsin trasa och hjälpte till att damma:-) Duktiga var dom.
Mannen röjde upp i köket och ja...testen av kvällen har jag ju skrivit om.

Nu är TV slut för mig och jag säger god natt, ses i morgon.

Puss och kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar