06 juli 2016

Dieten inledd

Drar ett snabbt inlägg om dieten också som startade i söndags.
I måndags funkade det rätt så bra med maten men efter att ha pratat med min coach i måndagskväll och gått igenom allt så har jag nu bättre koll och kan se att jag inte fick i mig det som jag skulle.


Igår kämpade jag med att få i mig all mat men misslyckades. Fy fan va mätt jag var. Att dieta innebär ju inte att svälta sig utan det handlar om att bevara muskelmassa och minska i fett och vätska och det innebär en massa mat. Massa mat MEN rätt mat.
Så säger jag just nu. Kanske det låter annorlunda ett tag in i dieten. Då kanske jag är hungrig och vill ha mer mat.
Det var ändå rätt skön känsla igår när det inte blev nå bra med maten att jag var lite sugen på mat på kvällen. Vilken tur att jag hade ett mellis att äta då.
Kvällsmålet är väl det jag kommer se fram emot väldigt mycket. Vaniljkvarg med skivade jordgubbar i. Så jäkla gott det var.


6 dagar i veckan ska jag äta 1500 kcal och så får jag en dag då jag ska äta mer, 2500 kcal. Den dagen är lagd till lördagen så klart :-)
Det handlar fortfarande om att mata kroppen med rätt mat så det gäller att tänka till.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar