24 mars 2013

Caspers rum

Prinsens rum börjar ta form.

Efter att ha varit på Simskola med Wilma så fortsatte fixet här hemma. Caspers säng bars upp, en hylla och lite småsaker. Shit vilket stort rum han får. Vad ska vi fylla det med? En stor matta måste inhandlas vid tillfälle.

Det var inga problem att få Casper att sova uppe. Han är ju van med eget rum men jag trodde det skulle bli problem ändå. Det är ju faktiskt en annan våning. Men efter blöjbytet så sa han att han ville upp till sängen:-) Så nu sover båda barnen uppe. Tyvärr så verkar Casper ha en jäkla hosta just nu. Hoppas det släpper så han kan sova bra.

Fixet fortsätter just nu på nedervåningen. En expedit hylla har monterats ihop. Hittade på Blocket. Nu är den på plats i gästrummet:-)

Mannen är och storhandlar. Jag myser i värmen och fixar och trixar lite för att få ordning.
Jag är så jäkla glad över huset nu. Övervåningen som har legat som en tyngd över mig är iordning gjord (ja barnens rum iallafall sen har vi lite kvar där uppe men men) Det känns som om en stor sten har lättat från mitt hjärta.
Nu kommer det behövas shoppas lite för att få ordning på det sista och mysa till det men det får vänta nån månad. Tyvärr så kan man ju inte få allt på en gång.
Jag har dock lyckats få både ny bil och övervåningen gjord på en och samma gång så jag har inget att klaga på.

Natti natt om ett tag.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar