27 maj 2013

Varför?

Varför kan man inte slippa få ha ont?
Varför kan man inte få slippa den tryckande känslan över bröstet?
Varför kan man inte strunta i alla måsten?
Varför måste man ha kontroll?
Varför måste man komma ihåg det dåliga och inte det bra?
Varför kan man inte tänka positiva tankar?
Varför tar det negativa över det positva?
Varför kan man inte få känna att man gör så gott man kan?
Varför kan man inte få vara nöjd?
Varför är det svårt att ta sig upp själv?

Det finns så många varför och det känns som om man ska vänta på allt så måste man göra det själv.
Varför kan man inte få hjälp?
Varför ska man klara allt själv?

2 kommentarer:

  1. Man kan inte klara allt själv, du kommer stupa:-/
    Jag kan absolut inte sätta mig in i din känsla av att ha den kontrollen, alla måsten (även om jag tror att många har den även jag har den) men jag hoppas att du hittar en lösning som är bäst för dig... För bra det måste du må!!!
    Sv: jag vet inte om korgen är vattensäker, den är gjord av juteväv!

    Ta hand om dig nu
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  2. Å fy vilka tunga tankar. Men man måste och kan inte klara allt själv. Ensam är inte stark och man kan inte bära sig själv. Släpp alla måsten som går (oftast är det inga måsten när vi rannsakar dem närmare och somligt kan kanske någon annan göra åt dig ett tag?). När du får vila ett tag hoppas jag att de rätta tankarna kommer som kan få dig att lyfta och bära. Kram!

    SvaraRadera