08 maj 2013

Genombrottsblödning

Barnmorskan ringde. En jättetrelig kvinna.
Hon gissade att det kunde vara en genombrottsblödning. Inget farligt på nåt sätt utan kan ske på grund av någon hormonförändring till exempell.
Hon sa att jag skulle fortsätta äta p-pillerna som vanligt. När det är dags för mensen så kan det hända att jag inte får någon mens men jag ska fortsätta äta p-pillerna som vanligt. Nästa månad borde mensen komma när den ska.
Skulle jag få en sån här blödning igen så vill hon att jag ringer och bokar en tid för att ta ett extra cellprov för att se att blödningen inte beror på någon cellförändring.

Nidblödning ska mest vara lite rosa-aktig och inte alls liknande en mensblödning. Men det kanske är olika, vad vet jag. Nidblödning är en luten blödning man kan få när ägget fäster och så vitt jag vet så är jag inte gravid.

Så det är bara att fortsätta knapra piller så ska jag nog vara i fas snart igen,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar