13 maj 2013

Underbara söndag

Ja igår var en härlig dag.
Sovmorgon. Wilma vaknade vid 08 och Casper där efter nån gång. Dom satt och mös i soffan vid TV´n en stund och jag och mannen låg och drog oss.
Upp och hoppa och fram med frukost till barnen och oss själva. Sen blev det en shoppingtur i stan.
Först ut var Bauhaus. Där letade vi efter en rosenbåga och självklart så hittade vi en. Vi fick oxå med oss typ 10 säckar jord och gödning. Det blev en tung vagn för Micke att dra speciellt med tanke på att han fick extrakilon på i form av två små gullungar. Men dom var nöjda.
Plantagen fick sig oxå ett besök. vi fick med oss lite blomster därifrån. Vad vi köpte det vet jag knappt för jag är urdålig på blomnamn men fina var dom :-)

Vi åkte två bilar till stan just för att vi inte visste hur stort utrymme vi behövde packa i.
Efter shoppingen så åkte jag med barnen till kalaset som Wilma skulle på. Vi kom i tid. Vi pussades hej då och sen åkte jag hem med Casper. Det var ju Wilmas klasskompis som hade kalaset och självklart så måste hon slippa lille-bror ibland. Hon måste få vara stor tillsammans med sina kompisar.
Jag och Casper åkte hem till Micke. Käkade lite lunch. En salig blandning blev det. Kyckling och pasta till Casper, kyckling och ris till Micke och jag själv åt en kyckling sallad med pasta i.

Sen var det dags för trädgårdsfix. Tre blomlådor fick lite ny jord, gödning och blommor av nåt slag. Två sitter på baksidan vid uteplatsen vid 2 av fönstren som vetter in mot vardagsrummet och den sista blomlådan sitter vid fönstret på garaget som vetter ut mot vår parkering. förhoppningsvis så blir det fina blommor där i :-)
Även två stora blomlådor blev iordninggjorda. Micke byggde blomlådorna förra året och målade dom men vi har inte vetat vart dom ska stå. Nu vet vi. Dom står precis vid infarten till vårt tomt. Superfint placerade. Ser lite tanigt ut just nu när man precis har planterat men jag tror att om det bara får växa på sig lite så kommer det bli fint :-)
Mitt i planetringen så kom en störtskur. Ok 2-3 störtskurar blev det. men jag hade bestämt mig. Blommorna skulle på plats så jag tog på mig en luvtröja och drog luvan över huvet och fortsatte plantera. Casper och mannen var med ute hela tiden. Mannen satte ihop rosenbågen och fick den på plats. Vi har flyttat en Clematis som ska klättra på den och så köpte vi en till Clematis som ska klättra från andra hållet. Kommer bli superfint när dom växer på sig och blommar för fullt.


1 kommentar:

  1. Vi planterade en clematis förra året, men tror den är lika höjdrädd som jag för än har den inte klättrat direkt :)

    SvaraRadera