24 maj 2013

Frieri

Charmigt. Roligt. Romantiskt. Knäpp. Helt galet.

Det är inte mitt frieri eller min mans frieri utan det är frieriet på Grey´s Anatomy jag pratar om.
Självklart satt jag bänkad i onsdags. Klockan 21,00 på onsdagar så är Tv´n min. Mannen åkte till en kompis och fikade på kvällen så när barnen lagt sig så var det bara jag och ett tyst hus.
Åter till Grey´s. Ambulanskillen friade till läkaren. Åh inte kommer jag på ett endaste namn just nu.
Jag tycker det var ett häftigt frieri. Han hade lagt ner energi på att planera alltihop så att det skulle klaffa. ja jag vet det är TV så han behövde ju bara följa ett manus men kom igen. OM, det hade varit i verkligheten :-)
Det krävs energi, engagemang, humor och fantasi för att få till ett sånt häftigt frieri. Visst det kanske är lite väl att ta i men jag gillar det. Ett frieri är någon som man förhoppningsvis bara är med om EN gång i sitt liv så varför inte ta i lite extra då.

Nu är jag gift men jag kan ändå inte sluta tänka på det. Det är en tanke som kommer upp lite då och då. "Jag/vi borde ha gjort så". Nu är det för sent och jag kan inte ändra på nåt men ändå.
Som tjej (många av oss) så tänker man på sitt bröllop redan som liten. Om prinsen manska träffa och hur allt ska vara och hur fint och vart. Man drömmer sig bort. Drömmarna kanske förändras lite med åren men man fortsätter ändå att drömma om sitt bröllop.

Mitt eget frieri kanske inte var det mest romantiska, jag vet inte. På BB mitt i förlossningen. Jag har bara ett svagt minne av det. Förmodligen därför jag tycker det är trisst, när man inte minns så mycket. Men det var ändå så rätt. Mannen jag gift mig med är ju helt klart bäst :-)
Bröllopet var stort och fint. En massa gäster jag knappt kände. Kollegor till mannen som jag typ träffat en gång och så fanns det respektive till dom. En massa folk var det. 90 gäster. Bröllop i kyrkan, 3 rätters middag, en massa tal och spex, och en massa alkohol.
Jag önskar dock att jag hållit kvar vid min dröm. Att gifta mig på en sandstrand utomlands. Att dom som kunde i familjen har fått följa med. Ett litet, intimt, mysigt, romantiskt bröllop. Jag fortsätter att drömma om det trots att jag redan är gift. Vad göra? Kan man gifta om sig med samme man? :-)


1 kommentar:

  1. Å, nu är det länge sen jag såg Greys Anatomy... det som är så bra. Men jag är verkligen ingen kvällsmänniska och jag behöver mina 8,5-9 timmars sömn varje natt ;)
    Kram.

    SvaraRadera