08 maj 2013

Blod

Nu blir det ett lite äckligt inlägg. Sluta läs om du läser och inte gillar´t.

Igår var jag på skolrådsmöte och innan jag åkte hem så tog jag en träningsvända. Eftersom vädret är underbart så kändes det onödigt att åka in till gymmet för att springa på löpbandet. Jag stannade till vid elljusspåret istället. Bytte om i bilen medans jag pratade med Josefin, slog igång musiken och min app C25KFree.
Det var skönt att springa i skogen. Skorna var sköna (helt andra än dom jag har på gymmet och dom måste jag byta ut) och underlaget var mjukt och skönt att springa på. Det gjorde att jag sprang lite fortare än vad jag borde ha gjort vilket resulterade in att luftrören blev trängre men jag tog mig igenom min träningsvända. Envishet kommer man långt med :-) Det var underbart att känna skogens dofter i näsan. Våren. Blommor, träd, gräs, vatten. Ännu mer fantastiskt eftersom jag inte är påverkad av pollen eftersom jag redan tagit medicinen så nu klarar jag mig hela sommaren och kan njuta fullt ut av sommarens alla dofter.

Men blodet då?
Jo när jag kom hem och skulle duscha så var det blod i trosan. Panik? Ja kanske lite eftersom det är en vecka kvar till mens och jag har aldrig och då menar jag aldrig haft en blödning utöver mensen. Och det gäller sen jag var 15 och började med p-piller.
Frågan är vad detta är. Det är inte mycket. Jag har googlat en massa. Är det en nidblödning? Vad ÄR en nidblödning? Är det en mellan blödning? En genombrottsblödning? Vad är det för skillnad mellan en nidblödning och en genombrottsblödning?
Man läser och läser och blir inget klokare. Jag har väl lite koll på skillnaden på alla blödningar men varför har jag en blödning? Det vete tusan.
Jag blöder inte mycket. Det är väldigt rött. Eller var igår iallafall. Idag är det inte mycket blod vad jag vet.
Har ringt till min gamla barnmorska. Hon ska ringa upp vid 11,25. Eller någon därifrån. Bara någon ringer upp så kan jag fråga och vi kan kanske komma fram till vad det kan vara för blödning och om det behöver kollas upp av någon anledning.
Återkommer med andra ord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar