02 november 2015

Insamling till Barndiabetesfonden.

Jag har idag startat en insamling för att hjälpa Barndiabetesfonden.


November månad är en blå månad och den 14 November är det världsdiabetesdagen. En dag som diabetes uppmärksammas lite extra.
Jag tycker att man ska uppmärksamma diabetes året om.


Vi som lever med diabetes nära oss, antingen dom som själva är drabbade, dom som har barn som är drabbade eller dom som har en nära anhörig som är drabbad, vet hur det är. Det är en daglig kamp för att hålla blodsockret på en bra nivå, det är en daglig kamp att få må bra.


Genom forskningen så hoppas vi att dom kommer på ett svar till varför vissa insjuknar. 2 barn om dagen insjuknar i Diabetes typ 1. Det är runt 730 barn om året som drabbas och som får leva resten av sina liv med dagliga stick i fingrarna för att kolla blodsockret och dagliga injiceringar med insulin i form av sprutor.
Min man som drabbades för några år sen av just diabetes typ 1 och min dotter som insjuknade i december 2014, då 8 år, kommer förmodligen aldrig att bli friska från diabetes. Men kanske kan vi förhindra att ännu fler barn drabbas av denna sjukdom.


Hjälp mig hjälpa Barndiabetesfonden som samlar in pengar som går till forskning i just Diabetes typ 1.


Gå in på
http://charitystorm.org/fundraisers/stod-oss-i-var-insamling-till-barndiabetesfonden
och lämna ett bidrag.


Du kan också SMS´a: GE 100 WILMA till 72672 för att skänka 100 kronor eller byt ut 100 till valfritt belopp.


Du kan även swisha mig: 070-5558762.


Alla bidrag, stora som små, är välkomna och bidrar till att vi förhoppningsvis kan få ett slut på att våra barn insjuknar i Diabetes typ 1.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar