24 november 2015

Nygammal kärlek har uppstått

I helgen var jag och min bror ute på lite äventyr.
Dels träffade vi på en arbetskamrat till mig. Men det lustiga var att hans sambo har haft mamman till en hund som min mamma och pappa köpte när jag var i tonåren.
Kände igen ett hus vi passerade innan vi kom fram och kvinnan berättade då att det var hennes mamma och pappa som bodde i det huset och att hon hade ägt tiken till kullen. Det var år 1989, 1990, 1991 nånstans. Vi är lite osäkra allihop. Fick se ett foto på tiken. Så lustigt att springa på varandra efter alla dessa år.
Självklart blev jag tvungen att googla efter det och det var kärlek jag mötte.
Rasen?
Irländsk vattenspaniel.
Så vacker, fin, härlig och bara helt underbar med sitt spanielhuvud och sina lockar och sin härliga färg.
Vi köpte en tik från kullen.
Kenneln hette eller heter, osäker på om den finns kvar, Coffées. Det var en kvinna som heter Marie Engström som ägde kenneln. En fartfylld kvinna med rött hår.


Har kollat runt lite och det verkar inte lätt att få tag i en Irländsk vattenspaniel idag. Vet inte hur det ser ut avelsmässigt.
Nu ska jag inte ha en hund idag men jag tror nog att en dröm finns där att en dag ha en Irländare :-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar