04 november 2015

Veckans träning

Jag räknar med söndagen också :-)


I söndags fick jag sällskap av min bror så vi stack till gymmet på kvällen.
Bröst och axlar fick sig en genomgång.
I bilen diskuterade jag lite med min bror om kost och träning och om resultaten jag vill nå för tillfället. Jag vill att det ska hända mer med min kropp än vad det gör.
Så nu är han med och pushar på träningen.


För att ta träningen till en ny nivå så måste jag på med mer vikter. Utmana mig själv mer än vad jag gjort. Man kan mer än vad man tror.
Det går kanon. Men hjälp av bror så kämpar jag på.
Erkänner att jag har träningsvärk i bröst och lite framsida axlar.


Igår var det dags igen. jag och min bror åkte till gymmet. Jag direkt efter att ha varit på simskola med Casper. Han va så glad att få simma eftersom han inte kunde det förra veckan med tanke på bettet han fick. Duktig är han också. Som en fisk. Han är en hejare på att hålla andan.


Gymmet då. Ben och triceps blev det. Ett bra benpass som tog på alla benmuskler. Framsida, baksida, insida, utsida, vader och rumpa. Känns lite i dag :-) Underbart.
Även igår pushade brorsan på och jag fick ta i mer och lägga på mer vikter än vad jag kanske själv skulle ha gjort. Med hjälp av honom så klarade jag det. Och en hel del envishet som jag föddes med :-) hi hi.
Triceps fick jobba dom med mer än vad dom är vana vid.


Tack till min älskade bror som ställer upp för mig  i alla väder och som också får puscha och komma med träninsgtips.


Jag tror att det här upplägget kan va superbra. Det som egentligen skulle behöva ändras är också maten. Jag skulle behöva äta mer än vad jag gör men hur ska jag kunna äta när magen känns proppmätt hela tiden?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar