11 februari 2015

Skum känsla

Igår slängde jag i mig lite mat innan jag skulle på skolrådsmöte.
Åt små färdiga kycklingbitar som mannen hade haft i ugnen, kokade pasta till barnen och mannen friterade morotsskivor.
Rå morot kan jag inte äta. Skumt bara det. Kliar i halsen som bara den och om jag har morotssaft på händerna och råkar ta mig på huden nånstans så blir jag röd, svullen och det kliar som bara den.
Åt i alla fall maten. Tyckte precis innan jag stack att det kliade lite i halsen. Men jag hade ju inte ätit nåt konstigt. Kyckling och pasta. Jag åt inte ens av morötterna. Gick ut i bilen och när jag skulle svänga ut från tomten så kände jag att jag fick svälja tre gånger innan jag ens kunde svälja. Hmmm. Vände in igen, gjorde iordning ett glas mjölk och en hård smörgås. Tänkte att jag måste få i mig nåt så att det blir "rent" i halsen. Svepte i mig mjölk och smörgås på väg till skolan. Kändes bättre sen. Men shit va skumt. Vad hände?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar