09 februari 2015

Helgen

Ja helgen har swichat iväg och passerat innan jag ens hunnit reagera.

I fredags fick jag hämta Casper tidigare då han hade ont i magen. Sen har det gått till och från med det onda i helgen. Efter samtal med husläkaren så ska jag ge Lactulos, 10 ml morgon och kväll ett tag framöver. För att ev. påskynda och få bort det onda så ska ett klyx användas också. Gillar inte dom då jag vet hur äckligt det kan vara men samtidigt om man kan få bort det onda så. Vi misstänker alltså att det är ett mindre stopp nånstans i tarmen. Vi får se och hoppas att det går över.

I lördags hade Wilma fotbollsträning. Casper och jag var där. Jag hjälpte till lite med träningen och Casper for omkring. Har lite ont i låren idag och har funderat på varför...tills jag kom på att det kan ha att göra med att jag dribblat fotboll :-)
Efter det skulle Wilma leka hos en kompis. Jag påtalade vikten av att hon fick lunch i sig efter träningen. Ingen fara det skulle fixas av mannen i huset. Han var dock borta när jag kom och kvar var en stressad mamma som skulle lämna lillebror på kalas. Jag sa åt henne att åka så tog jag hand om tjejerna och Casper så jag serverade dom lunch. Lite senare kom mannen i huset hem så jag blev kvar och snackade skit med honom en stund.
Lördagen som blev kvar..hem och laga middag och sen var det Mello på TV. Skit-Mello. Ändå kollar man. Suck.

Söndagen då.
Wilma ville skippa badmintonen för att det inte skulle bli för mycket under söndagen och det var nog klokt.
Vi åt frukost och gjorde oss i ordning. Sen åkte jag och barnen till Gränby, handlade presenter till 3 klasskompisar som skulle ha kalas ihop. Lyckades även hinna med att köpa en ny klänning till Wilma och ett par byxor och 2 t-shirts till Casper. Det var ju 25% på byxor på Kapp Ahl så det var lika bra att passa på.
Lämnade av Wilma på kalaset på vägen hem. Sa åt henne att ta 1 enhet insulin till fikat.
Innan fikat så ringde en mamma och frågade då Wilma ville att dom skulle ringa. Hon låg på 7,9 i blodsockret och Wilma undrade därför om hon verkligen bara skulle ta 1 enhet. Jag ändrade och bad henne ta 2 enheter NovoRapid. När jag hämtade henne från kalaset låg hon på 5,6 så jag är jäkligt stolt över hur vi lyckades med insulinet.
Casper och jag passade på att mysa med glass och film hemma medan Wilma va på kalas.
Tyvärr fick jag inte med henne hem då hon ville fortsätta leka hemma hos en klasskompis så dom fick 2 extra barn med sig hem då ytterligare ett barn skulle vara där.
Dom skulle ha pingisträning på kvällen och alla skulle dit så det passade ju bra. Jag berättade att det var viktigt att Wilma fick mat innan träningen. Jenny hade inte tänkt att dom skulle äta innan men äsch...hon kunde slänga ihop lite pasta och korv eller köttbullar. Man vill ju inte va tillbesvär men det var helt ok för henne så Wilma fick åka med dom hem.
Jag var hem en snabbis och hämtade långtidsinsulinet, Levemir och lite fler teststickor för dom va slut. Så dom lekte vidare till det var dags för pingis.
Jag och Casper åkte till Intersport så jag kunde köpa nån sporttopp. Hittade 2. Den ena är både så jäkla snygg och så jäkla skön. Den andra också men inte på samma sätt.
Landade hemma, serverade fredagens taco till middag, åkte för att hämta Wilma och passa på att kolla på pingisen en kvart men slutade med att jag inte hann titta då jag hjälpte till med att köra hem en tjej som spytt. Som det verkar så är det ingen magsjuka utan hon har ätit på kalaset och sen ätit middag för nära inpå träningen så magen vänt sig.
Fick med mig Wilma hem till slut :-) Duschade henne och fick i henne kvällsmål. God natt till bägge barnen.
Mannen och jag skulle basta. Skönt. Var dock så varm redan innan så jag serverade mig själv en skål med glass och strössel. Efter det var det skönt att basta.
Tyvärr verkar min man inte vilja ha sällskap i bastun. Jag klarar inte av när det är för varmt. Jag kan inte basta då. Han brukar få gå in en kvart före mig. Sen sätter jag mig där. Lagom och skönt. Men så envisas han med att slänga på vatten på aggregatet så det blir helt olidligt i bastun. Jag har påtalat det för honom men han envisas med att slänga på vatten ändå så hädanefter får han basta själv. Finns ingen anledning att gå och sitta i bastun när det bara funkar 5 minuter. En jäkla massa jobb efter med att duscha och bli fräsch med duschcreme och insmorning efteråt för vad då? 5 minuters njutning i duschen? Nej då får det vara.

Nu är det måndag och det är full rulle.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar