24 februari 2015

Ensamt

Ibland känns allt bara så ensamt.
Jag har vänner absolut men alla är upptagna med sitt. Mina vänner från högstadiet är utflyttade till olika städer i Sverige. Vi pratas vid och vi försöker ses i en jätteträff en gång om året och det är superkul. Men jag saknar det där nära. Att bara kunna springa in på en spontanfika. Eller att någon kommer över på en spontanfika. Allting ska va så planerat nu för tiden.
Jag saknar mina nära, närmaste tjejkompisar som alltid funnits där för mig och som jag alltid funnits där för.

Jag känner mig ibland ensam med barnen.
Jag planerar mitt liv efter hur det ser ut med barnens schema.
Jag arbetar den tid jag gör efter hur barnen kan gå på skola/fritids och dagis.
När skolbussen ändrar avgångstid då får jag gå ner i tid för att kunna få iväg barnen.
Jag sköter mornarna fem dagar i veckan med packning till barnen och väcka dom, göra dom iordning, få i dom frukost och lämna dom vid skolbuss, på fritids eller på dagis.
Jag hämtar Casper fem dagar i veckan. Mannen hämtar Wilma oftast men jag hämtar henne ibland jag med.
Jag åker med barnen på deras aktiviteter. Ridskola, badminton, pingis, fotboll.
Jag hjälper till att träna tjejerna på fotbollen om det behövs.
Jag går på föräldramöte på dagis.
Jag sitter med i skolrådet på skolan.
Jag ser till att barnen blir anmälda till kalas.
Jag ser till att dom kommer till kalasen.
Jag blir uppringd om Wilma följer med nån kompis hem. Superbra så vi får reda på det dock.
Jag planerar med Wilma om hon ska leka hos oss eller hemma hos en klasskompis.
Jag planerar så Casper får leka med bästa kompisarna och jag är med på plats.
Jag sköter all tvätt hemma. Lägga i maskinen, in i torktumlaren eller torkskåpet och vika all tvätt.
Jag dammar hela huset en gång i veckan.
Jag försöker komma ihåg att vattna blommorna en gång i veckan annars får jag be mannen göra det.
Jag dammsuger oftast om jag inte ber mannen göra det.
Jag gör rent på toaletten med jämna mellanrum så det är fräscht.
Jag packar till mig och barnen när vi ska till husvagnen.
Jag packar upp mitt och barnens när vi kommer hem från husvagnen.
Jag ser till att barnen kommer i säng i tid. Borstar tänder och kissar.

Jag försöker komma iväg på min egna träning två dagar i veckan á 1,5 timme.

Ja.

1 kommentar:

  1. Det skall inte vara så att JAG bara existerar hemma, har Ni pratat om detta hur DU känner det ? Här är det så att jag känner mig inte skapt till att jobba heltid, och jag tar mycket ansvar för hem och barn, men jag vill det. Vill du inte det så är det inte självklart att bara för att DU är kvinna så skall du ta allt ansvar..
    Nu vet jag ju inte hur Ni har lagt upp livet på hemmaplan, men jag hjälper dig gärna med ord som jag skriver, ta ett samtal med din man..

    Du fina härliga männsika som också är VÄRD en hel massa !!

    kram så länge.

    SvaraRadera