03 februari 2015

En plan

En plan måste smidas och en del ändringar måste göras så att vi kan få ett lugn i hemmet. Lugn och harmoni bland oss alla och i huset.

Mina ändringar:
* Barnen får endast kolla på barnkanalen på kvällarna om dom vill kolla på TV. Att leka eller göra nåt annat går så klart också bra :-)
* Ipad och spel på mobiler är ej tillåtet eftersom min egna mobil blir inblandad. Den är MIN.
* Netflix får endast kollas på på helger eller om man är sjuk.
* Tallrik och bestick efter maten tar sig ej själv till diskmaskinen. Varje person får själv se till att hjälpa disken in i diskmaskinen.
* Tvätten lägger man i rätt tvättkorgar i tvättstugan. Ej på golvet där man tycker att det passar.

Övrigt:
* Efter middagen plockar man av disken och det viktiga som måste in i kylen. Resten får vänta.
* Kvällen ska tillbringas med barnen. Man har så kort tid tillsammans speciellt på vardagar. Antingen är så är det läxläsning med Wilma, kolla på barnkanalen, bygga pussel eller vad som faller in. huvudsaken är att tiden spenderas tillsammans med barnen och att man är närvarande.
* Vid 19.00 bör barnen börja göra sig iordning för natten. Borsta tänder och kissa.
* Klockan 19,30 är målet att barnen ska bäddas ner i sina sängar. Dom behöver sömn bägge två för att vara drägliga :-)
* 30 minuter på kvällen får ägnas åt att plocka undan och städa. Äggklockan ska ställas. När 30 minuter gått så ska inget mer göras. Det som är kvar får tas nästa kväll under dessa 30 minuter.
* Resten av kvällen är lugn. Jag kan läsa, kolla på TV, film eller vad som behövs för att varva ner.
* Senast 22,00 ska jag bädda ner mig själv så att jag är dräglig dagen efter :-)


1 kommentar:

  1. Väldigt bra regler, som förhoppningsvis kommer att underlätta livet för dig, för DU är värd en massa också, och mår du inte bra så funkar inte Företaget AB, som drivs på hemma plan.

    kram igen..

    SvaraRadera