04 februari 2015

Karolina-stund

Ikväll ska jag till Karolina för att färga ögonbrynen. Skippar ögonfransarna eftersom jag ändå alltid målar dom. men ögonbrynen är ju så ljusa och det kan vara skönt att skippa att måla dom. Ser mjukare ut om jag har dom färgade. Mer naturligt än att måla med penna.
Ögonfransarna får bli färgade till sommaren igen.
Ändå skönt att få ligga en liten stund på britsen hos Karolina och bli ompysslad plus att hon är rolig att prata med.
Barnen får följa med. mannen ska gratta sin morfar och ska dom med honom så blir det så sent och då är risken stor att jag får griniga, sura och trötta barn i morgon bitti och det är det inte värt. Barnen och jag får åka förbi mannens morfar en lördag eller söndag och ta en fika och säga hej.

Planen är att få barnen i säng i tid och få en stund för mig själv ikväll. Ta en dusch och måla naglarna vore trevligt att få till.

Gårdagens schema sket sig. Inte jättemycket men lite.
När vi kom hem så fixade mannen våfflor med glass. Mums. Medan han gjorde det och barnen kollade på barnkanalen så plockade jag undan lite.
Alla åt och blev mätta och belåtna.
Efter maten satte jag mig i soffan med barnen. Wilma fick läsa sin läsläxa för mig. Hon är så duktig på att läsa. Min tjej. Casper satt bredvid och mös tätt intill mig.
Precis vid läggdags så visade det sig att Wilma var låg och jag var tvungen att få upp hennes socker. Det blev ett glas mjölk och en smörgås vilket resulterade i att Casper ville ha smörgås. Han fick en halv. Redan där sprang tiden iväg och klockan blev mer än vad det var tänkt att bli när jag nattade dom.
Jag fortsatte att plocka undan en del så att man kunde ta sig fram i bland annat hallen eftersom jullådorna står där fortfarande. Måste få ut dom.
Blev en stund vid TV´n. Kollade på Mordet på TV 3. Superbra och så är ju vissa som är med bekanta.
Slöade i soffan. mannen gick och lag sig. Sen gick jag och lag mig.

Vaknade i morse vid 06,00. Casper vaknade av sig själv. Kom ner till mig. Morgonkram, av med blöjan och så blev det barnkanalen för honom en stund innan Wilma väcktes och fick på sig kläder.
En superbra morgon med glada utsövda barn. Underbart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar