20 november 2014

Vab....eller nåt

Det blev vabb idag.

Wilma va krasslig på fritids igår men fick en tablett så hon va pigg när Micke hämtade henne.
I morse kom hon ner och klaga på att hon va varm. Hon kändes inte speciellt varm men jag tog en temp och den visade 38,4. Ingen jättehög feber men trots allt feber. Kollade lite senare på morgonen oxå och det såg lika dant ut med feber.
Ringde fritids och meddelade att Wilma inte kommer i eftermiddag. Det var tydligen många som sjukanmält sig idag. Ringde så klart skolan oxå och meddelade att Wilma är med mig idag.

Så här sitter vi. Casper är på dagis och Wilma är med mig på jobbet. Hon är rätt så pigg och jag har en kollega som är på semester den här veckan så jag gör en edl av hennes jobb och att jag ska vara hemma en dag det funkar inte. Jag måste sköta det dagliga iallafall. Vill inte komma efter på det. Siffrorna måste stämma och ju mer man kommer efter desto större är risken att man kanske stressar och gör fel och sen ska man oxå hitta felet. Nä. Vi jobbar en stund idag.

Eventuellt kan mannen komma iväg tidigare och då kan han hämta Wilma här. Annars så jobbar jag på så att jag får undan och så slutar vi i tid så vi kan hämta Capser och åka hem och vila.

Så för Wilmas del så blir det ingen vaccination idag. Hennes klass skulle vaccineras. Påsjuka, röda hund och mässlingen tror jag det var. Men i och med att hon har feber så får hon inte ta sprutan för kroppen har fullt upp ändå.
Skolsyster säger att hon tar det i maj då när hon kommer tillbaka till skolan och vaccinerar femmorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar