27 november 2014

Dagens casting

Idag är det halvdag på jobbet. Tog en ledig förmiddag.
Har varit till Stockholm på casting. Provfilmning alltså.
Fick ett sms där dom ville att jag skulle komma in. Bestämde att idag var en bra dag. Fick ett mail med information. Klart. Bara att ta sig dit.

Så i morse lämnades Wilma till skolbussen och Casper till dagis. Min bilresa till jobbet blev en tur förbi Stockholm först. Ingen omväg alls. Hi hi.
Att hitta parkering var inte det lättaste. En hel jäkla gata var avstängd. Ingen aning om varför. Efter lite snurrande så fanns det en lucka till mig. Tur vi haft en chrysler som jag lärde mig fickparkera för att få in volvon i ett hål är iaf lite enklare.

Väl på plast så så fick jag fylla i ett papper. Kontaktuppgifter och storlekar.
Vänta.
Min tur.
Att stå i ett kalt helvitt rum med endast en kameraman känns lite så där. Inge skumt alls.
Men det gick väl bra. vad vet jag. Jag gjorde som han sa och mer kan jag inte göra. Nu är det bara att hålla tummarna som f-n för det skulle vara så himla skoj att få komma iväg och göra ett sånt här jobb.

*håller tummarna allt vad jag kan*

Innan jobbet sprang jag in på apoteket. Supertrevlig personal.
Direkt in på Stadium som låg bredvid. Barnen vill ju bada på badhus men hur ska det gå till när jag inte har någon bikini. Trevlig personal även där. Första killen hälsade och log. Nästa var en tjej som frågade om jag behövde hjälp när jag kanske såg lite förvirrad ut. Frågade efter bikini och hon gick iväg för att kolla för hon hade nåt bak på lager. Kom ut med en. Prova. Fel storlek. Gick till samma tjej och hon hämtade en till fast i en större storlek. Passade bra. lite osäker på färgen då det är en sommarfärg och med min bleka kropp så vet jag inte om det blir en bra kombination men den satt bra och vad gör man inte för barnen. Tack till den trevliga tjejen som med ett leende och trevlig attityd hjälpte mig.
Det enda som nu måste jobbas på är storleken. Att överdelen är större är ju inte så konstigt med tanke på brösten men även nederdelen. Fick köpa en bikini i storlek 40. 40?! Visst kanske inte så stor men för någon som alltid variit storlek 36 och sen gått upp till 38...ja då börjar 40 bli lite så där. Så nu är det bra mat, träning och inga gosaker som gäller. Formen ska tillbaka. Jag vill. Hjälp mig nån. Det är ju så svårt. Bara att bita ihop och bestämma sig va. Puh. Kom igen nu tjejen. Det här fixar du.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar