18 november 2014

Broöppning

Lyssnade precis på en intervju där dom diskuterade broöppningen då två personer omkom. 
Polismannen blev dömd för att ha beordrat öppningen. 
Jag personligen tycker inte alls han gjorde fel. Ja det var ett trängt och stressat läge och man anser att han gjort fel bedömning...nej rätt bedömning enligt mig. 
Han gjorde vad som krävdes för att få stopp på dessa personer som körde fort och vårdslöst i trafiken. 
Om männen i bilen istället gjort rätt val att stanna redan från första början när polisen ville det så har det aldrig hänt. Om dom stannat nån stans på vägen så har detta aldrig hänt. Om dom stannat vid den nerfällda bommen vid bron så har detta aldrig hänt och deras liv inte tagits ifrån dom. 
Man säger att polismannen gjort ett fel val att beordra öppningen men männen som miste livet gjorde flera felaktiga val och det ledde till deras död. 
Man säger att männens familjer så klart lidet och det förstaår jag men om männen kört över någon, kört på någon ha då har ju andra fått lida. Jag anser att männen gjorde flera fel, dom hade flera chanser att stanna. Men dom gjorde inte det. 
Polismannen ska inte straffas för att männen bröt mot flera regler och gjorde dumma val.

1 kommentar:

  1. Jag håller med dig.. Fullstängigt rätt att beodra broöppningen.

    SvaraRadera