10 november 2014

Vabb

I helgen blev Casper ännu mer krasslig. Från att ha hostat i flera veckor och hostan försvunnit så kom det gröna snoret. I helgen kom febern och en hängig liten kille. 

Vi åkte in tillsammans igår och kollade på när Wilma hade badmintonträning. Casper låg ner på bänken. I bilen på vägen hem somnade han och sov sen i 3,5 h ungefär. 
I natt va jag upp till honom, tempen visade 40,3. Hämtade alvedon som han drack, mådde illa, kräktes lite i sängen, hann till toaletten och tömde magen, jag fick väcka Mannen så jag fick upp rena sängkläder, blev en supp istället och alla kunde somna om. 
Casper är het, hängig och hans tal är lite grötigt. Fattas bara att det blir en halsfluss av det här. Är nästan övertygad om att det blir så. Hoppas dock att han slipper det. Min lille kille. 

För Casper del har ju inte helgen varit så skoj med febern och allt vad det inneburit. 
Wilma har haft mysigt. I lördags e.m lämnade jag henne hos grannarna för övernattning. Dom har själva 2 tjejer och ytterligare en tjej skulle sova kvar så det blev tjejkväll för dom. Frun i huset gjorde Hemmagjord pizza, dom hade disco i källaren, ansiktsmålning och filmkväll. Dom hade supermysigt. 
Kl 11.15 i söndags hämtade vi Wilma för badmintonträningen. En spännande träning då brandlarmet gick och alla fick utrymma. Som tur var så var det inget allvarligt utan en deckare som ingen vet varför den utlöste. Träningen kunde fortsätta. Barnen va jätteduktiga och samlade. 
På väg hem så släppte vi av Wilma hos en klasskompis då dom ville leka en stund. 
Vi andra åkte hem. Casper sov och sov ju vidare i min säng. Mannen bakade bröd och en kaffekaka. LCHF så klart. Jag gjorde en LCHF kladdkaka.

Mannen hämtade Wilma och handlade lite. Det blev köttfärspaj för mig och mannen och tacos för barnen. Casper åt bra. 
Idag får jag knappt i honom frukost. 

Mannen och jag har haft en massa tid ihop i helgen.
Supermysigt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar