29 november 2013

Vilken dag

Att lämna barnen gick bra. Wilma åkte skridskor idag med skolan. En lyckad utflykt. 
Full rulle på jobbet i ett lagom tempo. Fick undan en hel del. På med hästkläder innan jag åkte. Hämtade Casper, på med ridkläder på honom och iväg till ridskolan. Mannen är på julbord så det är tack vare Josefin som kvällen blev möjlig. Har aldrig fått ihop det annars. Josefin hämtade Wilma samtidigt som hon hämtade sin dotter. Sen tog hon med sig bägge tjejerna till ridskolan. Tack vare Josefin så hann vi till ridningen.
Fixade hästen, Casper hade somnat i bilen. Vaknade ej. Vaknade. Ville inte alls rida. Han, jag och Josefin tittade på idag. Wilma red själv. Ingen vuxen som höll i nåt grimskaft. Så duktig hon va. Min fina, stora tjej. Hon växer och utvecklas och är den finaste som finns.
Väl hemma så fick barnen sätta sig i ett varmt bad. Jag har plockat undan dagiskläder, ridkläder och vanliga kläder.
Vi åt risgrynsgröt framför TV'n. Fredagsmys. 
Nattade barnen. 
Har myst ensam i soffan med en skål med glass, en sprakande och varm kamin och TV. 
Nu har jag bäddar ner mig. Läser ett par sidor i min bok, New Moon, innan jag sluter ögonen för natten.

God natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar