18 november 2013

Snopet

Måndag kväll och klockan är 18.25.
Jag sitter ensam i soffan, kollar på Vänner och äter middag.
Hur hamnade jag här i soffan ensam?

Mannen ljuter platta och blir sen. 
Jag kunde inte sluta tidigare för att hämta Wilma på miniorerna så snälla Jossan tog med henne hem. Wilma och Vickan kom på att Wilma skulle följa med och titta på Vickans ridning och så blev det. Wilma kommer hem vid 19.30-19.45.
Casper somnade i bilen på väg hem och att få liv i honom är helt omöjligt. Jag har försökt snällt, inget hände. Jag har skakat på honom lite och pratat högt med honom och lockar med glass före maten men nä. Han sover vidare. Tittade till lite på mig, gnydde och somnade om.
Så här sitter jag. Har tänt en brasa. Mysigt. Lugn och ro.
:-) 

1 kommentar:

  1. Som det kan bli ibland. Inte alltid som man tänkt sig, men kanske mysigt ändå?

    Sv. vi var på södra Teneriffa, vid Playa de las Americas. Hotellet heter Castalia Park, ett nyrenoverat lägenhetshotell som jag varmt kan rekommendera. Maten (vi hade all inclusive) var kanske inte alltid något att hurra över, men det fanns något för alla. Poolen var mysig och lite annorlunda. Nära till hav och shopping.
    De andra kanariska öarna har jag ingen koll på. Mannen har varit på Lanzarote för flera år sedan och tyckte det var bra där.
    Hoppas du fick lite hum i alla fall och att ni får bokat en härlig resa. Kram.

    SvaraRadera