08 november 2013

Gymmet

Gymmade igår kväll.
Tankarna var spridda. Trots att mitt huvud kändes fullt av tankar så kunde jag inte sätta fingret på vad jag funderade på. Jag hade ingen aning vad mitt huvud tänkte på men ändå så kändes det fullt.
Ändå så kändes passet bra på gymmet. Tog lite längre tid än vad jag tänkt mig men va fan...så kan det bli. Man kan inte va på topp jämt.

Körde baksida överkropp
Framsida ben
Mage

Knäböj 3x10 40 kg
Marklyft 3x10 40 kg
Lats pulldown 3x10 32 kg (ökade 3 kg från förra gången)
Dips på pall 3x20 ggr (5 ggr mer på varje rep än förra gången)
Enhandslatsdrag med hantel 3x10 12 kg
Baksida axlar (cabelcross) 2x10 9 kg
Plankan (rak) 1x1,30 min
Plankan (rak, växelvis utåt med fötterna) 1x1 min
Plankan (rak, gung) 1x1 min
Plankan (sid) 1x1 min på varje sida

Kändes bra. Börjar känna att jag skulle vilja få mer tid på gymmet. Kanske dra ner på ju-jutsun för tillfället för att få lugnet i kroppen. Gymmet ger ett annat lugn.
Dom dagar jag inte gymmar ska jag se till att motionera i 30 minuter. Ut och gå, springa, cykla. Lugnt i början men ändå så att jag får upp pulsen. Kroppen behöver det. Ordinerat av min PL.
Och avslappningsövningar ska jag hinna med.

Ikväll ridskola och kvällsmys. Förhoppningsvis nån bra film på TV. Tur annars att det finns Netflix.

1 kommentar:

  1. Hoppas verkligen att du kan få till den sista pusselbiten, både för dig själv och alla nära och kära.. skönt att du har din man att kunna luta dig på, det är inte alltid lätt att klara allt själv.. jag är lite själv av person att jag "kan själv" "klarar mig själv"... men ibland orkar man faktiskt inte det!

    Skönt att du kommer iväg till gymmet, tack för din krya på hälsn, träning känns långt borta när man är förkyld!!

    Trevlig helg
    Kram Sandra

    SvaraRadera