05 november 2013

Kvällspass

Har precis lagt barnen. Väntar på att mannen ska komma hem från gymmet. Han ville oxå träna ikväll och eftersom jag gärna åker senare när det är lugnare på gymmet så passar det ju ypperligt att han åker in efter maten och så byts vi av sen. 
Alla nöjda.
Passar på att packa gymväskan och byta om lite grann så jag är startklar när han kommer hem.
Ställde mig på vågen och det går åt fel håll. Tror inte jag gått upp så mycket i muskler så...det kan nog vara godiset som spökar i min kropp.
Sover dåligt gör jag oxå. Svettas om nätterna och jag vet att det har att göra med att jag stressar och att jag proppar kroppen full med socker.
Stressar jag äter jag sämre och äter jag sämre så kompenserar jag upp mitt dåliga blodsocker med lite rent socker så att jag ska orka hålla humöret och energin uppe. Äter jag en massa socker (och vi pratar inte om nån gobit då och då utan om att verkligen trycka i sig godis) ja då får jag ångest över att jag inte kan hålla mig borta från godiset vilket gör mig mer stressad och så äter jag mer godis eftersom jag stressar.
Lite smått ond cirkel man hamnar i. Det svåra är att bryta cirkeln.
Men det ska gå.
Jag har ett litet mål. Ser det fram till jul först och sen tar vi tag i våren. 
Ett steg i taget. Det här fixar jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar