22 november 2013

Kort dag

Slutade tidigare igår eftersom jag och mannen skulle till psykologen.
Det blev ett ganska lugnt och stilla samtal. Det är alltid lugnt så men det är mer eller mindre känslomässigt jobbigt. Det var ett bra samtal. Pratade, reflekterade, tips och råd m.m.

Efteråt så hämtade jag både Casper och Wilma medans mannen fick åka och handla.
Jag plockade undan hemma och tände en brasa och mannen vispade ihop pannkakssmeten.
Det blev ugnspannkaka.
Casper var ledsen och gnällig och ville ha mat NU. Jag försökte ge honom nåt som skulle stilla hans hunger men han var inte intresserad utan skulle ha pannkakan som stod i ugnen som inte alls var klar. Suck. Jag var helt färdig när det var dags för att ta ut den. Barnen kan verkligen det där med att gnälla så huvudet känns helt galet.
Alla var glada när maten serverades och barnen åt med god aptit. Grädde och sylt serverades till.
Vi städade upp i köket tillsammans.

Klockan skenade iväg snabbt och det var dags att natta barnen. Då var klockan redan 19,50. Jag vet inte vart tiden tog vägen. Swisch sa det bara så var det kväller.

Mannen åkte till gymmet. Jag placerade mig i soffan och läste bok. Tänkte träna lite hemma men energin räckte inte. Jag läste med glädje i boken istället, New Moon. Spännande :-)
Vid 22-tiden så gjorde jag mig i ordning och nattade mig själv.
Mannen kom hem strax efter det tror jag. Duschade och kom och kröp ner hos mig och nu är det en ny dag.

Full dag på jobbet.
Lunchsällskap av Jörgen som är på väg hit nu :-) Sallade till lunch. Mums.
Ridskola ikväll för barnen.
Hemmagjorda hamburgare till middag blir det efter ridskolan.

Hoppas på energi i morgon bitti för att ta mig till gymmet.

Jag är vacker.
Jag har en stark kropp.
Jag är effektiv.
Jag är snäll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar