10 oktober 2012

Vab

Min lille prins har fått ögoninfektion. Stackaren. Men han är pigg och go ändå.
Det var i förrgår när jag hämtade honom på dagis som jag såg att hans ögon var helt fulla med gegga. Så igår var vi hemma och likaså idag.

Igår var vi och hämtade hyllplan på mitt jobb. Eller ja, köpte. Jobbet sågade till dom och jag kantade dom här hemma. Blev kanonfint. Så nu har tv-bänken inte ekskivor längre utan snygga vita hyllplan. Även stenens färg kom mer till sin rätt med vita skivor.

Idag har det varit en lugn dag. Var upp redan kl 05 med prinsen. Så nät jag väl skulle upp så var jag halvt död.
Slängde på mig kläderna, flyttade barnstolarna i bilen från Chryslern till pappas Rav-4. Ska låna den några dagar då vår bil e på plåtverkstan. Åkte iväg och lämnade den och fick cykla 2 km för att komma hem. Just i morse när det var bara 2 grader ute, så var det mindre skoj att cykla.
Lämnade prinsessan i skolan och prinsen och jag försöker just nu att ha vilostund i soffan. Det går inte alls så bra.
Josefin kom förbi på lunch. Trevligt med sällskap när man är hemma. Prinsen och jag bjöd på lassagne och kokt broccoli och sallad.

Vilostunden vi har nu går Inge bra alls jag ligger ner och är jättetrött och prinsen klättrar i soffan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar