05 oktober 2012

Representant

Så har årets föräldramöte på förskolan varit. Intressant möte och trevligt att träffa dom andra föräldrarna. Först samlades vi alla (3 avdelningar) på ena avdelning och så var det lite allmän information och efter det samlades vi på respektive avdelning för mer intern information. PÅ det stora hela så funkar våran avdelning kanon. Barnen trivs och är glada, barngruppen är en bra grupp tillsammans, personalen och vi föräldrar har en öppen, ärlig och direkt dialog. Skönt.
Jag är representant för våran avdelning i inflytanderådet. Vi träffas, representanter från varje avdelning och viss personal, 2 gånger om året. Man får möjlighet att vara med och påverka och får föra dom andra föräldrarnas talan.

Även skolan är jag engagerad i. På föräldramötet som vi hade för några veckor sedan så blev jag, tillsammans med Josefin, klassens klassombud och representant i skolrådet.

Igår passade jag på att träna efter föräldarmötet. Körde intervall på löpbandet. Har en app på telefonen jag följer. Tror det rör sig om totalt 30 minuters träning (inkl. totalt 10 minuter upp- och nedvarvning). Men det gick så bra igår så jag körde på i 45 minuter. Kändes bra och det känns som om det finns en grundkondition där inne som bara väntar på att få bubbla ut :-)

Jagade p-piller oxå. Slut på apoteken både här och där. Fick ge upp igår och fick därför bege mig iväg på lunchen. Lyckades hitta ett apotek där dom fanns hemma så nu kan jag börja äta dom igen. Skönt för jag har dom senaste dagarna gått på alvedon för att lindra menssmärtan som jag haft. Ska bli skönt att slippa smärtan nästa sväng.

Snart är det helg. Jobbar till 16,30 idag men sen så.
I morgon ska hela familjen åka till Tierp och kolla på grävmaskiner och traktorer. Barnen kommer tycka det är superskoj. Hoppas på bra väder.
Ska klämma in en del träning i helgen oxå :-)
Och kanske ett biobesök med prinsessan och våra vänner. Och så är det ju simskola oxå vilket innebär 25-30 minuters simning för mig :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar