23 oktober 2012

Dag 2

Ny dag, nya utmaningar.

Morgonen blev väl lite så där, jag erkänner. Jag var trött när klockan ringde. Var upp med prinsen i natt och det var inte bara ett blöjbyte han nöjde sig med utan det skulle serveras en flaska välling oxå. Efter det somnade både han och jag om igen. Men sömnen blir ju störd och det är det jag tycker är så jobbigt. Alla (eller vissa) säger att man behöver mindre sömn än man tror. Visst det kan stämma men då kan man väl i alla fall få en sammanhängande sömn på 5 timmar! Eller? Att få gå upp kanske 4 gånger på en natt om min sömn blir totalt 7 h, det är INTE skoj. Det sliter, iallafall på mig.
Mannen min han varker hör eller känner nåt på nätterna. Barnet skriker men det hör han inte och puttar jag på honom och tjatar så säger han "ja" 3 gånger men inte fan fallrar han sig ur sängen. Till slut är man ju fly-förbannad och irriterad. Suck. Ja ja. Det var den här natten :-)

Barnen var snälla i morse och klädde sig och bråkade inte. Ändå kom vi iväg 15 minuter senare än vad jag tänkt. Prinsessan har sovmorgon på tisdagar och förstod inte riktigt varför vi skulle skynda oss. Hon hade ju sovmorgon. Förra veckan var jag hemma med en sjuk prins så då blev det en riktigt lugn tisdagsmorgon med allt vad det innebar och jag körde henne till skolan till inringningen.
Funderar på att kompa ut en förmiddag eller nåt sånt en tisdag så att hon faktiskt kan få njuta av att ha sovmorgon.

På dagis så kom jag så pass sent att jag fick klä på prinsen själv. Visst har jag sagt till så har dom tagit hand om honom men det kan va mysigt ibland oxå att få vara med en liten stund och klä på.

Hemma åt jag lite frukost bara. Var hungrig när jag kom till jobbet och åt ägg. Matlåda hade jag ingen för middagen räckte typ till matlåda till mannen och jag skulle få 2 tuggor mat så jag sket it helt enkelt. 15 minuter innan lunch fick jag panik. Vad köper man ute som är LCHF? Knappade in några rader på Familjeliv och *poff* så fick jag svar tillbaka. Så det gick bra att åka till Coop och handla sen :-)

Humöret är väl bättren än igår. Tror jag :-) Det är väl mannen som får däng och arga blickar där hemma men det kan oxå bero på att jag lämnar bägge barnen på morgonen, jobbar, hämtar upp bägge barnen, badar barnen, fixar tvätten, gör ordning barnen för natten och nattar dom. Att mannen då kanske både lagar maten och städar upp i köket är väl inte för mycket begärt. Eller det kanske är det. Sur var jag igår iallafall för jag fick även stå och städa upp i köket så jag fick min fria tid klockan 21,00 typ. Ibland känner jag mig helt lost och skulle gärna vilja se det där kontraktet jag skrev på om att jag skulle bli husa. Jag älskar att pyssla och vara med barnen men att städa och tvätta och dessa hushållssysslor dom kan jag inte säga att jag njuter av så varför har det hamnat på min lott?

Dagens matintag:
Frukost: Turkisk yoghurt blandat med en skvätt grädde
Mellanmål: 2 ägg
Lunch: Färdiggrillad kyckling och tzatziki. Vatten till det.

Ja det var väl det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar