22 oktober 2012

Dag 1

Första dagen på mitt liv kunde inte ha börjat bättre.
För det första så behövde jag bara gå upp till prinsen EN gång i natt och inte 4-5 gånger. Det gjorde mycket för sömnen. Jag kände mig lugn i morse när klockan ringde. För det andra så hörde jag när prinsen vaknade och han gnällde inte och hade sig utan han verkade nöjd och kom gåendes in till oss, kröp upp i min famn och gosade lite. Lycka är det!

Mannen gav prinsen en flaska välling och fick byta blöjan och klä honom. Jag väckte prinsessan, klädde henne och gjorde henne klar. Sen blev det frukost tillsammans. Mina småtroll åt lite vaniljyoghurt och flingor. Jag själv blandade turkisk yoghurt med en skvätt grädde och åt. Eftersom jag ska bort från sockret var ju inte våra flingor ett alternativ och jag gillar heller inte nötter och linfrön och liknande så...jag får nog grubbla fram vad jag ska ha istället. Lite hallon eller liknande får jag nog prova med.

Åkte iväg till skolbussen i ganska lugn och ro och insåg att bussen var 7 minuter sen. Ska bli skoj att höra om prinsessans dag idag. Dom ska ha gympa för första gången :-)
Lämnade prinsen på dagis och hängde upp veckans kläder. Det var glad kille som lämnades och när han fick syn på sin ena dagisfröken så sken han upp och sprang och kramade henne. Så skönt det är att veta att dom trivs:-)

Försöker andas och ta det lugnt på jobbet. Jobbar till 16,30 idag då en kollega måste iväg tidigare.
Tar en sak i taget och försöker att inte stressa men det är svårt.
 
Matmässigt så är det lite skakigt. Känner mig sugen hela tiden. Men det är just suget som ska bort, så det är bara att bita ihop.

Dagens mat:
Frukost: turkisk yoghurt blandat med en skvätt grädde
Mellanmål: 2 kokta ägg och en kopp the
Mellanmål: keso (åt några skedar för att dämpa tuggsuget)
Lunch: ungstekt falukorv med broccolimos

Ja det var den här dagen så här långt.
:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar