25 juli 2012

Cykeltur

Först och främst:
STORT GRATTIS TILL MIN VACKRA PRINSESSAN SOM FYLLDE 6 ÅR I SÖNDAGS.

I söndags var det dags. Födelsedagskalas för prinsessan. Jag och prinsessan åkte till Sara på förmiddagen för att hämta tårtan. Jättefin var den och så jäkla god. Sara kan baka tårtor hon. Ska se till att få ut en bild sen.

Det blev en del del besök av familj och bästa kompisar. Prinsessan var supernöjd med dagen så vi tackar alla som firade denna dag med oss. Vi hade köpt en cykel till henne. Det var dags att uppgradera den. Vi hade en stolt tjej som cyklade omkring hela förmiddagen. Ja utom då vi hämtade tårtan då :-)

Kalaset ägde rum ute på uteplatsen. Vi hade tur med vädret men jag har ju oxå världens bästa man som hade fått upp ett tak över uteplatsen. Ska fixa en bild på det oxå. Jättefint blev det. Vi dukade långbord och hade det mysigt där under taket. Prinsessan hade dekorerat med terpentiner...eller heter det serpentiner? Åh jag orkar inte, jag kan aldrig skilja på dom namnen. Hur som. Mysigt hade vi.

På kvällen kom M med sina hundar. 2 stycken egna dobermanntöser och en lite tillfällig dobbistös på 5-6 månader.
Prinsen sken upp som en sol. Han som mått dåligt hela helgen, haft feber, knappt ätit och varit kinkig sken verkligen upp. Han fick pussa på vovvarna, klappa dom, krama dom och leka med en leksak med den lilla hunden Ina. Så underbart att se. Jag tror både prinsen och Ina sov gott på natten.
Vi grillade och käkade gott innan det var dags att skiljas åt. Tack M.

Igår kom mamma på besök för att gratta prinsessan och prinsen. Pappa är i sommarstugan och fixar så han kunde inte komma och mamma jobbar pålördag så hon kan inte komma då och gratta prinsen så vi tog allt i går. Dom fick 3 paket var med kläder i. Jättefina kläder. Tack.
Mamma tackade så mycket för att jag tagit hand om deras blommor i lägenheten medans dom varit i sommarstugan. Blommorna hade varit så fina. Vilken tur med tanke på att jag bara var dit en gång och fixade blommorna. Pust :-)

Igår cyklade jag till jobbet. Tänkte att nu får det vara nog med latheten. Mannen var ändå hemma med barnen eftersom prinsen var krasslig så jag behövde inte ta bilen. Sagt och gjort. upp och hoppa och iväg bar det. Drog igång runkeeeper för att kunna ha koll på hur långt och hur lång tid det tog. och så lite musik i ena öran. Till jobbet så blev det:
12,05 km på 38 minuter. + 6,22 km på 18,45 minuter.
Jag blev tvungen att slå av runkeeper en gång för jag hade en tant som uppdaterade min tur varannan minu. Höll på att bli galen. Vet inte hur det blev så för från början så var det bara var 10:e minut.
Det gick bra att cykla till jobbet. Hade lite tur så det blåste inte så mycket motvind.
Hemturen blev värre. Motvind överallt och ingenstans. Till och med längs med Fyrisån där det är träd och brukar va mysigt, där blåste det. Blev en tung tur hem. Runkeeper visade att det var 17,67 km hem och att det tog 56,34 minuter att ta mig hem. Är helt klart nöjd med min insats. Känner ingenting i benen men nacken däremot gör ont. Ja ja det går väl över.

Snart är det lunch och solen skiner så då kan man sitta ute och mysa en stund.

1 kommentar:

  1. Jag cyklar till jobbet ibland, eller rättare sagt några gånger i börjar av hösten och någon gång på våren....och det är nästan en mil. Men fy fasen alltså- det är tungt. Kungsängsbron och så hela blåsiga dag Hammarsköld. Skulle aldrig hinna under 35 minuter så du måste ha pinnat på utav bara 17.

    Bra jobbat!

    SvaraRadera