20 juli 2012

Morgonpromenad

Igår bestämde jag mig. Just nu har jag svårt att komma iväg på träning på kvällen. Varför vet jag inte. Mannen håller på för fullt hemma. Jagvill inte be honom göra sitt och sen ta hand om barnen och ordna allt runtomkring. För att jag ska träna. Fast egentligen så vet jag att jag visst kan be om det. Jag har rätt att få komma iväg.
Men men.
Så igår kväll bestämde jag mig.

Jag som aldrig kommer upp när klockan ringer på morgonen 05,30. Jag ställde klockan på 05,00.
Den ringde, jag var trött, jag klev upp, klädde på mig och gick UT PÅ EN PROMENAD :-)
Blev en prommis på bara 20 minuter eftersom det tog 10 minuter att ta mig upp ur sängen men jag kom upp. Jag gjorde det. Det var ok. Faktiskt mer än ok.
En morgonprommis i solskenet. Lite kallt var det, bara 8 grader men helt ok.
Ensam, bara jag och mina tankar. Fast det hade jag inga så tidigt på morgonen. Ha ha.

När jag kom hem tog jag en dusch och klädde mig. Sen väckte jag barnen. Vi fick en lugn och mysig morgon tillsammans. Frukost tillsammans vid bordet. Inte så ofta det händer. Inte tillsammans iallafall. Frukost äter barnen ju så klart.
Det får nog bli fler såna här mornar :-)

Pratade med Sara idag om söndagens födelsedagstårta. Det kommer bli kanon. Det blir en rosa våningstårta med dekoration på :-)

På söndag kommer min bror M. Så himla kul. Tyvärr så är hans sambo borta på jobb så honkan inte följa med men det är alltid supertrevligt att träffa bror.

Ikväll blir det tacokväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar