06 juli 2012

Besök, besök och mer besök

Precis i min smak. Jag gillar att umgås med människor. Att sitta och prata, att kolla på film, att fika, att äta, att bara vara tillsammans och bara vara. Sällskap är trevligt och jag trivs med att omge mig med folk jag gillar.
I onsdags fick vi oväntat besök av J. Han var ute och åkte med hojen och snurrade förbi ute hos oss. Förmodligen ville han ju visa hojen som är ny. Den var grön. Han blev kvar på middag, korvstroganoff och ris.

Strax efter kom min mamma och pappa. Dom ville komma och träffa oss och barnen för att det var så länge sen. Det blev fika med glass, jordgubbar, maränger och chokladsås. MUUUUMMMMSSS!
Mamma hade tagit med sig kubb som hon bakat på morgonen. Hon har semester nu menjag visste inet det och vid 08,30 så trodde jag man var uppe så jag ringde...men jag väckte henne då. Hon klev upp och bakade kubb som hon tog med. Jättegoda var dom. Det var min mormors recept. Ska prova göra dom jag oxå. Eller så ringer jag och väcker mamma lite oftare. Hi hi.

Igår kom M på besök. Hon skulle låna takboxen. Hon kom direkt från jobbet och vi var sena med maten så vi åt mat tillsammans. Fiskpinnar, ris, spenat, hollandaisesås, broccoli.
Hon har för tillfället entredje hund. En importerad dobermantös, brun. tror hon är runt 5 månader. Så jäkla söt. Gooooooosssssssss! Hunden bor hos henne tills den riktiga matten kommer hem från USA. Men hur ska man sen kunna skiljas från en sån sötnos? Kanske för att det redan finns 2 stycken dobermann i familjen. Det kanske räcker :-)
Prinsen blev superglad när M´s tik E fick komma in till oss en stund. Han älskar ju hundar och han skrek av lycka. E är jättesnäll och barnen fick klappa och prinsen oxå pussa på henne. Han var så nöjd.

Prinsessan cyklade med M på lite rastning av hundarna. Först med valpen I och sen med P.
Olyckligtvis så cyklade prinsessan omkull på den vändan. Jag såg hur mannen gick iväg med allvarlig min och kikade ut (jag stod och städade upp i köket) och hörde då prinsessans gråt. Hon hade svängt till med styret så det blivit tvärstopp och hon flög tydligen av cykeln. Hon skrapade sig lite på handflatorna men sen ver det ena knät som fick en ordentlig smäll och hon skrapade upp det. Det är vid såna tillfällen man är så glad att man tjatar om den där cykelhjälmen. Inget cyklande utan hjälm. Det är en regel som aldrig kommer att brytas. Nu slog hon inte i huvudet alls men tänk hur lätt hon hade kunnat göra det. Cykelhjälm alla människor. Borde kanske gälla mig oxå då?! :-/
M satt och pratade med prinsessan som låg på badrumsgolvet medan jag förslökte göra rent knät från sand och grus. Det gick inget vidare men det ser bra ut idag och vi får tvätta och hålla lite koll. Hade på Aloe Vera både igår och i morse och prinsessan tycker det känns bra. Idag blev det lediga mysbyxor för henne till dagis.

Idag kommer C, A och lilla C på besök. Dom bor ju ända borta i Götene sen en tid tillbaka så det är ju superskoj att dom svänger förbi oss när dom har vägarna förbi. Jag ska fösöka sluta en timme tidigare idag för att hinan hämta barnen och handla lite. Kvällens besök ska äta mat med oss. Prinsessan hade sagt till M igår att det skulle bli tacos. Det är ju ändå fredag. Vi får se. Känns som en bra idé med tacos.

Helgen kanske blir lite lugnare. Det är en del som behöver fixas hemma. Hoppas det inte blir regn bara.

Ingen träning har det blivit på hela vecka. Jag har varit så trött. Kan ha att göra med att jag har mycket på jobbet att göra. Men det ska nog lösa sig. I helgen ska jag träna har jag bestämt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar