30 maj 2012

Tiden rullar iväg

Nu har det gått så där lång tid sen jag skrev nåt igen. Förstår inte hur fort tiden rinner iväg.
Det händer ju så mycket hela tiden så hur ska man kortfattat få ner det här?

Mannen min jobbar baken av sig just nu. Dom har ett jobb som strular och som måste fixas. Samtidigt som jag förstår så är det ändå svårt att inte bli besviken att knappt få se honom. Han jobbar hela dagar, kommer hem och äter middag med oss och försvinner igen och är inte hemma förän mellan 22-23,30.
Är orolig för honom. Det här är f-n inte hälsosamt.
Jag själv gör inget annat än jobbar och sköter hem och barn. Längtar till träningen så mycket. Att få en paus i vardagen.

Förra veckan:
* Min pappa var guld och tog hand om barnen en kväll när jag skulle till Karolina. Tack.
* Var ledig hela fredagen. Prinsen var på dagis medan jcg och prinsessan var och hälsade på skolan.
* Medan hon var med klasskamraterna och fröken och umgicks och åt mat i matsalen så var vi flera föräldrar som satt ute i solen. Efteråt så var jag, prinsessan, J och V ner till stadsparken och fikade och lekte. Supertrevligt. Barnen var nöjda.
* I lördags så var vi på bröllop med medeltidstema. I fredagskväll kom våra kläder som vi beställt på viking.se. Det hade blivit lite knasigt med datakrasch hos viking tydligen. Men kläderna kom och vi slapp gå nakna. Bröllopet var superfint. Brudparet var jättefina och det sken om bruden. Sov i svärmors lägenhet och kom i säng vid 04,30 eller nåt sånt. Supertrötta. Lagom med alkohol i kroppen gjorde söndagen dräglig. Mannen åkte och jobbade och jag och barnen var ute i solen i trädgården och njöt av värmen.
* Studiedag på dagis = ledig. Var till BVC med prinsen. Vägning och kontroll av språket som hon inte tyckte var ok när vi var där i januari på 18-månaders kontroll. Sen att han egentligen bara var 17 månader då det verkade dom inte ta hänsyn till. Jag bryr mig inte så mycket i dom där utvecklingsstegen. Jag tror att det kommer när det kommer. Prinsen kanske inte säger så många ord just nu men han pratar oavbrytet och han förstår allt verkligen. Så det kommer när han är redo.
* Igår var det fotboll för prinsessan. Mannen jobbade så prinsen fick följa med. Det är lite si och så att ta med honom. Vid 18-tiden är han trött och att då släpa ut honom känns inte så snällt men jag har inget annat val. Bägge barnen vaknade pigga och glada i morse.

Idag är det onsdag. Inget speciellt som händer i kväll vilket är kanon för då kan jag lägga bägge barnen i tid. Risken är att mannen jobbar även i morgon kväll och då måste prinsen följa med till prinsessans simskola och då blir det sent igen.
Det är avslutning på simskolan. Sommaruppehåll men sen börjar det för prinsessan i höst igen. Det supertråkiga är att vi inte kommer att ha L som instruktör längre. Vi har haft henne länge nu och hon är underbar. Jättegullig och rar och barnen älskar henne. Känns jättetrisst att vi inte ska simma för henne längre :-( Jag tyckte vi föräldrar och barn skulle gå ihop och köpa något till L. Så vi ska lägga en slant i var så ska L få en present på torsdag. Är helt övertygad om att hon kommer bli glad. Bästa J tog på sig att handla denna sak då hon ändå skulle köpa en likadan åt någon annan. Berättar en annan dag vad det var vi köpte.

Helgen blir skoj. 5-kamp på jobbet på fredag, prinsessan och bästisen på dagis har kalas tillsammans på lördag på Leo´s för dagisgruppen och på söndag ska hon själv på kalas på Nickis...eller Lekplatsen eller vad det nu heter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar