22 maj 2012

Fotbollsmamma

Igår skulle vi ha ätit makaronipudding med korv och broccoli. Men efter att ha sagt ja till minmor och far att dom kunde komma över och jag fastnade på dagis och pratade med goa mammor så blev vi i behov av mat snabbt. Kokade korv och makaroner i samma bytta och en kastrull med broccoli. Så i princip så åt vi ju det vi skulle fast ändå inte riktigt.
Mamma och pappa hade tagit med sig fikabröd, muffins och nåt annat gott. 4-kantiga små med citron. Så jäkla goda och jag som inte ska äta jag åt flera stycken. Jag kan inte hejda mig när det står framför mig. Resultatet = svettades som fan på natten. Varför är det så svårt att bara strunta i att äta det där goda?
Natta barn , städa undan  och sista halvtimmen/timmen satte jag mig i soffan och kollade i en trädgårdstidning jag köpt. Fick världens idé till ett miniland för mig och barnen. Bara att komma på vart vi ska ha det. Så stor tomt men ingen aning om vart jag ska placera trädgårdslandet.

Var trött som vanligt i morse eftersom jag sovit dåligt. Längtar till gymmet och min egen träning men vet inte när det ska bli av. Kanske en sen promenad i kväll. Kanske kan träna i morgon. Hoppas. Känner mig inte alls pigg när jag inte får träna.

Ikväll är det fotboll för prinsessan. Blir nog lite extra skoj för henne då två dagiskompisar kommer och spelar i vårt lag.
Mannen ringde tidigare och sa att han måste jobba ikväll så prinsen får följa med han oxå. Blir väl lite motion att hålla reda på honom :-)
Kanske kan köra lite egen styrketräning hemma ikväll. MÅSTE TRÄNA.

Hade tänkt äta chili con carne ikväll. Enkelt och snabbt att göra ordning då man ska iväg på någon aktivitet efteråt. Manen är väl den som mest gillar chili con carne så mycket är för hans skull. Men han kommer ju inte hem så jag vet inte om vi verkligen ska sitta 2 stycken och inte gilla maten riktigt. Prinsen han äter ju det som serveras.
Funderar på att göra det ännu enklare och köra färdiga pannkakor med sylt och grädde idag.
När barnen lagt sig ikväll kan man ju göra iordning chili con carnen så har man ju både bra matlåda imorgon och mat onsdag eller torsdag färdig att bara värma.
Låter ju supersmat just nu men det gäller ju att göra som jag tänker oxå.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar