08 maj 2012

Fotbollsskola

Har sovit lite kasst i natt. Gick och lag mig strax efter 22 för att få sova mååånga timmar men när klockan var 23 hade jag redan varit upp 2 gånger med prinsen. Eller bäddat om honom.
Vaknade flera gånger i natt av att min kropp var alldeles för varm.
Blev en dusch för mig i morse för att inte lukta gammal unken gubbe. Duschen gjorde susen.
Trots att jag försökte andas och ta det lugnt i morse så kände jag att jag var stressad inombords. Hur ska man kunna bortse från den känslan? Jag och barnen kom iväg till dagis utan att bråka med varandra. En skön känsla. Men stressad i kroppen det kände jag mig. Trots att vi var i tid till dagis.
Var på jobbet en stund innan start och gjorde som jag brukar, började jobba direkt.
10,30 var jag på info.möte med hälften av kollegorna. Mötet tog en timme och var klart 11,30. Jag har normalt lunch 11-12. Frågade H om hon kunde vrida lite på sin lunch så jag kunde åka och köpa lunch och hinna äta. Annars skulle jag inte ha lunch förän 13-14 och då har jag ätit upp nån på vägen istället.
Åkte till Coop och handlade med mig lite saker. Blev pannkaka och sylt till lunch idag. Väl tillbaka på jobbet så var man så klart stressad för att äta klart så fort som möjligt så att H skulle få gå på lunch.
Denna jäkla stress.

Annars rullar dagen på.

Funderade på att äta kokt torsk med äggsås och kokt potatis idag. Men när jag var till Coop på lunchen så funderade jag på hur vi ska hinna det. Jag hämtar barnen vid 16 och så ska vi hem och ibland fastnar man med någon annan förälder och pratar en stund.
Vi kanske är hemma till 16,30 i bästa fall annars 16,45 typ. Och 17,55 ska prinsessan vara på fotboll. Hmmm...får kanske bli pannkakor och sylt idag istället så att vi hinner. Torsken tänkte jag att vi kunde ta i morgon istället men så kom jag ju på...klockan 17 i morgon, alltså nästan direkt efter dagis så ska vi vara på just dagis och ha fixarkväll. Vi ska hjälpas åt och sopa, kratta, olja, måla och snygga upp lite. Får nog laga torsken och äggsåsen så är det klart att bara ta fram på torsdag när vi har simskola.

Har haft ett samtal med husläkaren oxå. Jag ska få stresshanteringshjälp. Eller vad det nu blir. Ska bli skönt att få hjälp att lära sig hur man ska hantera stress med mera.
Är dock en och en halv vecka kvar tills dess men ändå. Tills dess ska jag väl försöka att ta det lugnt, andas och intre stressa upp mig eftersom jag går med ständig magvärk just nu. Jobbigt är det då kroppen tar mycket stryk av att behöva hantera/parera smärta hela tiden.

Som sagt ikväll ska jag på fotboll med prinsessan. Ska bli spännande :-)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar